Med smak av Ryssland

Känns verkligen som en bra start på en skön vecka det här! Hela juni jobbar jag på en go förskola granne med Slottsskogen i Majorna. Idag hade vi sommarfest med barn och föräldrar vilket var lite mysigt. Mina små pluttar till kids på avdelningen Humlan. Så himla söta är de hihi (hehe).

Valde att cykla en annan väg hem idag, utmed älven. Och där just efter järntorget kommer jag vid ett övergångsställe ikapp två killar på cykel, varav den ena riktigt muskulös i knallkul tisha. Åh, det borde typ vara Victor Hjelmgren tänker jag. Och jo! Det var det! Så himla kul haha. Ofta man cyklar på någon man känner, sådär random i Göteborg på en gata jag aldrig cyklar annars. Tummen upp för det!

Kvällen sen som återstod efter en lång em till kl 18,15 med festligheterna på jobbet spenderade jag med Lisa, Robin och Victor nere på Bielke (hos Lisa och Robin alltså). En riktigt nice kväll med hemmagjorda hamburgare i friscobröd, bärpaj med vaniljglass och många och roliga historier från Lisa och Victors resa till Ryssland förr förra året. Lisa hade satt ihop ett fotoalbum från resan som Victor fick i present. Bilderna besvarar bara fördomarna man har om ett mycket grått, kallt och tråkigt Ryssland haha. Tur de kom och livade upp det lite! :)

På promenaden hem till mig sen plockade jag några små fina rosor från en taggig buske. Sommarkänsla. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0