Outreach Molokai

Imån, den 15:e åker vi på outreach till ön Molokai. Där ska vi ha hand om en skate contest, hajka, arbeta för the locals, någon ungdomskväll i en kyrka, beach och surf. Det ska bli väldigt roligt att åka iväg nu för 10 dagar. Göra något annat för ett tag. Jag tror det är bra för oss med nyinspiration. Vi ska tillbringa veckan efter skate contesten i två olika grupper. Det kan nog oxå va bra att vara lite färre för ett tag, 20 pers i varje team blir vi.
Nu ska vi strax göra lite pannkakor här, är trots allt en vecka vi ska spendera från varandra halva gänget här. Pancakes med nutella och glass, how nice.
.
Grattis Christin på födelsedagen, tycker om dig så mycket!

Apple store

Hej! Har kommer en halsning fran Apple store i Ala Moana shoppingcenter i Honolulu. Ska spendera kvallen har i centret med Oscar, Anthony and Doris. Och snart ska vi mota upp med Isabelle och Louise. It's gonna be awesome. :)
.
Helgen ar ganska oplanerad annars. Det ar inte sa nice vader sa blir nog ingen beach iallfall. Blir sakert endel coffee hang iaf. Nice. Ha en fin helg dar hemma. :)

Some pics from STN


Coffee in Haleiwa med Oscar och Louise en nice eftermiddag.
.

Fredagar slutar vi kl. 15 och den här gången åkte vi ett gäng till beachen.
.

Därefter vidare till Mililani för att äta födelsedagsmiddag med Oscar.
.

Strändernas strand Waikiki beach, Honolulu.
Där har jag varit ett par gånger nu. Riktigt nice att flarra runt på gatorna, shoppa, äta Yoghurtland.
.

Bästa Acaibowlen hittar man i Haleiwa.
Det är Linda (tjejen i mitten, gjorde sitt internship sep-nov. Här som ledare nu) som visade oss detta magiska ställe.
.



Acai är världens nyttigaste bär (vad man hört här iallafall). Så gör man en slags tjockare smoothie av bl.a. Acai, fryst banan, soyamjölk. Toppar med skivad banan, jordgubbar, musli och honung. Mmm det är otroligt gott!

En förkyld Lina

Nu har jag gått och blivit förkyld här på Hawaii. Himla tråkigt och idag är det dessutom en adventure day. Adventure day är sannerligen något av det roligaste här, det är då vi vattenfallsvandrat, vatt vid Pearl Harbour och vatt på beachen. Idag är gänget iväg och vandrar vid en creek här i närheten av Wahiawa. Åh, min längtan att vara med är så stor. Men min ork sätter sig emot så istället har jag sovit och snytit mig. Nu ska jag dricka lite te och äta en blåbärsscone. Starbucks har levererat lite nice stuff till oss igen. Ska fortsätta sova nu i em och lägga upp lite bilder från här på bloggen tänkte jag.

Fössta tossdan i mass

Här har det varit en tuff och fullspäckad vecka minsann. Vi har schema till kl. 17 om dagarna. och sedan ska vi hinna med allt plugg. Jag har skrivit värsta stora hemtentan om generosity, haft international prayer för gänget om Tchad, gjort läxa i ledarskap och just skickat in en essay om evangelism. Åh, det är så befriande att ha all this stuff done now!
Igår gjorde jag och Oscar värsta roliga, coola grejen. Vi sprang nämligen till Haleiwa som är beachsamhället en bit bort från här. Det tog 1,5h och det var så otroligt vackert! Naturen är underbar så att springa med havet framför sig och bergen vid sidan är ju fantastiskt. Ända sedan första gången vi åkte till Haleiwa har jag tänkt att jag vill springa dit så det var allt gödigt att ta tag och göra det!
Ikväll lagade Caleb lasagne till alla girls i internshipet och det var en annan liten ljusglimt i vardagen här. Annars har jag fallit för frestelsen att köpa jordnötssmör, vilket förvånar mig oerhört.

RSS 2.0