O-Ringen.

O-Ringen. Fem dagar, från kl. 08,30 till sena eftermiddagen sprang det runt människor i skogarna kring Örebro. Det är ett konstant flöde i de 8 upploppsfållorna med alla möjliga olika sorters människor.
En häftig, ovanlig sport är vad det är, där alla kan deltaga, vilken ambition man än har. De äldsta gubbarna och tanterna (med käpp!) till världens superelit, till de små kidsen med sina "skuggor". Det är en härlig känsla att befinna sig där, mitt i världens största orienteringstävling.

Välkommen till O-Ringen i Örebro.


Nöjd 18:e plats av 135 i D21k efter första etappen i den extremt kluriga terrängen i Kilsbergen.
(Seriöst så blev jag rädd för banan när jag såg den!)

Många som cyklade till etappbussarna.


Rasmus och Axel lyckades hamna i tv..


Tisdag kväll hade supereliten sprintorientering i Örebro stadspark. Härligt, soligt väder och massa, massa folk som vistades i parken. Så kul :)

Efter tre etapper var det vilodag. Då cyklade jag, mamma och pappa på utflykt till Hjälmaren. Vackert! Sedan köpte vi fika och satte oss på gröngräset i stadsparken. So nice!


Tufft, men superroligt upplopp på fjärde etappen.


I busskön på fjärde etappen började det regna igen.


Pappa spurta i mål på fredagens, femte och sista etappen. Ett bra lopp!


Det är inte helt riskfritt det här med att orientera. För känsliga läsare gör jag här med en varning för något obehagliga bilder... :P
Uppriven på armen.


Jordgetingstick i låret.

Blåmärke på andra låret.

Eller så hoppar man i i en djup, lerig "bäck"...

Tummen upp! för de täta träden, blöta mossarna, leriga bäckarna som ger ännu mer tjusning till sporten! :D

I slutändan blev en 9:e placering för mig :)




Kanothajk!

Torsdag till fredag åkte jag, Lisa, Linus och Albin på kanothajk. Vi körde till grabbsen i Smålandsstenar, sedan blev det snabbaste mathandlingen någonsin. Tänk vilken tid jag hade sparat om jag var kille när jag handlade mat alltså. Efter detta åkte vi till Hestra för att lägga i kanoterna i Nissan. Tog sin lilla tid att hitta dit vi ville. Sanningen är den att vi aldrig hittade dit. Hade tänkt paddla norr ut, men det fick bli åt söder i stället.. Men det var ju lika fint det! :) Efter vad som blev halva vägen stannade vi för att laga middag. Mackisar och köttisar bestod den av. och lite gurka. Sedan fortsatte vi åt söder två timmar till, tills vi kom till ett ställe vi tyckte passade till lägerplats. Albin drog upp en gädda som han tillagade åt oss. Utan salt smakade den dock en aning för mycket Nissanvatten... Men det är ju känsla med fresh egenfångad fish! Sov gjorde vi under en stor, vacker gran. Idag blev det ännu mer fiskande (Jo, Albin vann fisketävlingen med sju stycken...) Vi möttes av en kraftig fors så vi fick hoppa ur kanoterna och vada upp med dem. Back to the base och sen till Smålandsstenar för ännu en middag med mackaroner, köttbullar och lite gurka. Fint. Härlig hajk!
Ready to take off. Albin, Linus och jag.

LisaLina. :)
.
Middag blev på en halvö.
.
Storfiskaren Albin.
.
Fiskrensning in action.
.
Inget ålfiske utan pannlampor.
.
God morgon söta syster!
.
Campen.
.
Mycket fiske..
.
Äppelpaus på samma halvö på hemvägen.
.
Klurigt att ta sig uppför forsen.
.
Fin paddling med Isaberg i bakgrunden.

Imån bär det upp till Örebro och O-Ringen för en vecka. Ha det fint!

Hallands 3-dagars.

Fredag, lördag, söndag vecka 29 var jag och mamma på orientering i Mellbystrand. Inleddes med medeldistans (3,5 km) i vacker, men mycket klurig havsskog. Så kul! :) (Förutom 8:an och 9:an som jag missade på tok!) Lördagen och söndagen var det långdistans då mina banor var ca 4,5 km. Lördag var jag och mamma på musikcafé i Mellbystrandgården, stiftade bekantskap med en 90 år gammal tant från Lund. Hon erbjöd mig att hyra ett rum i hennes lägenhet om jag skulle börja studera där..  

På väg till Mellbystrand stannade vi och fikade vid en sommarkyrka.


Cykla på beachen.


"Gissa vart jag är Lisa." Eller hur var det? hehe


I skogen fick jag två märkliga bett vid ögat..


Musikcafé med gruppen Harmony från Ängelholm.

Söndag eftermiddag cyklade jag och mamma till Båstad och kollade tennislivet. På måndagen hämtade vi upp Lisa i Halmstad och sen bar det iväg till underbara VARBERG! :D
Imån blir det kanothajk i Nissan! Wiho!

Sommar 3-kvällars på Österlen.

Måndag, tisdag, onsdag kväll, orienteringstävlingar i Brösarp. Dagarna blev det havet vid Vitemölla, Stenshuvud (alltid favorit!) och Knäbäckshusen -Skånes Thailand. och kvällarna tävlinar i Brösarps Backar. Andra etappen var hur rolig som helst. Sprang på de öppna hedarna uppför, nerför och på tvären. Det var att springa som fötterna brann, men dessutom ha med huvudet. (Det lät kanske lite konstigt haha) Sista tredjedelen av banan stack det in i skogen för lite mer "traditionell" orientering. Jag inledde med två 3:e platser och sen en 9:a på tredje etappen. 4 i totalen. Efter tävlingarna var det som att klivit ur duschen, fast man var dränkt av svett. Oj, oj, oj.

Torsten, Liddy (DK) mamma och Lisa inför första etappen.
.
Jag och pappa kollar kartan och sträcktider efter måndagens etapp.
(fotograf Sven H. från arrangörsklubben.)
.
Redo för etapp 2.
.
Där pappa tog ännu en seger.
.
Mamma efter ett fint lopp.
.
Connection via hörlurar..
.
Chicken grill.
.
Koncentration inför start.
(Fotograf från Andrarums IF.)
.
Piip.
(Fotograf från Andrarums IF.)
.
Pappa vann även sista etappen och totalsegern. Grattis!




Nu åker jag och mamma till Halmstad för Hallands 3-dagars.

GF in pic.

Gullbrannafestivalen. 8-11 juli -2010
Here we go! Systrarna och Kajsa till GF.
.
Skeppet, där de största konserterna hölls.
.
Vi inledde festivalen med Välta Tält.
.
Lö:Da på intåg.
.
CD:n :)
.
Kajsa och Moa laddar för konserten med Dawn Arise..
.
Brekkie at the beach.
.
Tacos vid vårt lilla fina campingbord.
.
Gustav och Kajsa.
.
Fikafest.
.
Beachväder.
.
Mycket folk på 6-möte.
.
Glass mmmm.
.
Back och karthjälp Linus.

Gullbrannafestivalen.

Gullbrannafestivalen 8-11 juli, så så kul :D Hav och beach. Härliga konserter, Lisa och Kajsa. Möten. Campingbussen. Jordgubbar med husvärdar. ikon-killen. Lö:Da-gänget. Hästmannen.
Hinner inte visa er härliga bilder nu bara, men kika in Lisas blogg, lisaseskapader.blogg.se, för fina bilder :)

Orientering hela veckan som kommer nu. Skåne, Österlen, Brösarp -Sommar 3-kvällars. måndag till onsdag. Sedan Hallands 3-dagars utanför Halmstad fredag till söndag. Hej hopp! :)

I vår vackra vita vintervärld!

Halleluja! Äntligen har jag fått min snö! :D :D :D
Training camp med pappa i Torsby. Fortum Ski Tunnel, there we were!! Söndag till tisdag.


Obligatoriska tunnelbilden.


Summer outside, winter inside.


Brrr, it's cold in here. Men vi värmdes upp av åkningen tur väl.


Blicken efter Mathias Fredriksson. Oh wow ;) han körde hårt han.

Förmiddags skidpass på 20 varv (26 km, som från Värnamo till Nydala), sedan var jag lite lagom trött och köldchockad. Tänk så skönt med bastu sen! Därefter tog vi en cykeltrip för att explora Torsby samhälle. Back to husbilen för lite energiintag och njuta av sommaren. Sen bar det in igen för ytterligare 15 varv. (19,5 km, Värnamo till Bredaryd). Vilka otroliga spår det var alltså! Superfina! Efter all skidåkning (en halvvasa+500 m, 45,5 km. :) Som från Värnamo till Ljungby) sen tog vi ett löppass på "Hårda 5:an". Å jo, det var många backar, men riktigt fin :)


Efter löppasset blev det skön dusch, bastu och middag.

Tisdagen startades med ett löppass på 8 km, därefter lite rullskidor (2,5 km) för att känna på tracksen så här på ett riktigt skidcenter :)

Åsenhöga.

Efter övernattningen under himlen hos Emma åkte jag till Hanna i Åsenhöga :) Vi och några locals skulle ha picknick vid sjön i Götarp, dock var det lite väl kyligt så vi tog vår fika och satte oss på Julias altan. Också mysigt :) Idag har jag och Hanna turistat lite i Åsenhöga. Sedan åkte vi till Gnosjö för att kolla andan (lol) Töllstorpsområdet gör mig dock aldrig besviken :) Mysiga små hus vid bäcken och denna superfina skog. Innan hemfärd gjorde vi en snabbtrip till ICA och hälsade på Amanda som jobbar i charken. Så har ni vägarna förbi -säg hej till Amanda!
Hanna, Åsenhöga :)

Picknick på Julias altan.

Jag och Amanda, mysigt.

Töllstorp.

Ja tänk vad de arbetade här förr i tiden..
Fina vännen Hanna :D

Hej hej! <3

RSS 2.0