Om jag skulle fara..

Jag ska till Höga kusten någon gång framöver i mitt liv, det har ett härligt tyskt par sagt till mig idag här på Näsudden. Verkar vara så vackert!


Imagine

 
Imagine all the people living life in peace.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one. I hope some day you'll join us, and the world will be as one.
 
http://m.youtube.com/watch?v=yRhq-yO1KN8
 
 
Saknar min farbror extra mycket den här dagen, den 30 juli.

Cykel med Kajsa

Hånger, Vittaryd, Jonsboda, Dannäs, Hånger. Nya fina rundan jag och Kajsa tränade igår kväll på våra cyklar. Var inne i Kronobergs län till och med, då känns det extra långt faktiskt. Åh det är så otroligt roligt att cykla racer alltså! Och jag säger det varje gång haha. 51 km cyklade vi, 1h 57 min. Go, go, go!!


Beachgäng på besök!

Riktigt go jobbdag efter en veckas fantastisk semestervecka. Cykel till Näsudden, bada i solen och sedan kom det lagom med kunder under hela dagen. Överraskades av härligaste beachgänget på deras resa hem från Böda. Åhhh. Det var Elin som ringde för att berätta att de var i Värnamo, och sedan kom de ut till mig och fikade. Åh! Så glad jag blev! Mor och far är inte hemma ännu så det blir ju extra tomt här då, men ikväll hade jag tur att möta Sara när jag var och handlade så följde hon med mig hem och vi hade en mysig kväll med nybakade knäckebröd, fruktsallad och tittande av en riktigt bra dokumentär vid namn "Medaljens pris" gick på svt i torsdags. Följa friidrottseliten genom sin tid med träning, tävling och skador.. Så intressant. Vilken grym invigning det var på OS förresten, kunde inte slita mig förrens alla nationer började tåga in, trots min utmatthet efter O-Ringen. Så maffigt!


O-Ringen i Halmstad

Så kul att tävla igen och i soligt, underbara Halmstad med 18000 andra orienterare, grymt! Gick hyfsat och stannade på en placering i mitten av 86 löpare i klassen 2-days women. Eftermiddan blev det sol och bad i havet hos Lindmans i Haverdal, how nice! Kvällen var det ok stigen-fest med O-Ringentårta. Sista etappen för veckan imån, då är det jaktstartet, spännande!


Vallersvik

Måndag-onsdag har jag varit i vackra Vallersvik som ligger fem mil söder om Göteborg. Jag har träffat Renée, Julie och Cindy som är från STN-Hawaii och en massa andra supersköna människor! Igår hade vi bible study på ett berg (kände mig lite som en lärjunge när Jesus undervisade.) sedan har vi hängt på beachen endel, stand up paddle board, spelat volleyboll, pingis och hängt med nya vänner, så gott! Riktigt fina dagar, riktigt solig och varm sommar dessutom!


En riktigt mysig och solig söndag

Idag har jag umgåtts med skönaste tjejerna Isabelle och Louise! Vi fikade i Haga. Jag har återupptäckt tjusningen med grönt te. :) sedan kollade vi på sm i mtb tillsammans med Lisa, Robin och Anton. Det blev bagel på gröngräset i Haga. Sedan kl 18 möte i Gilead. Nice! Nu är jag hos Lisa och Robin och vi ska snart äta grillat, gött.


Sagolikt bröllop


Bröllop

Idag mötte jag morgonsolen kring underbart vackra Härlanda Tjärn. Vaknade strax efter sju och en stund senare snörade jag på mig löparskorna och stack ut för en run. Pga min förkylning har jag inte tränat någonting på en vecka så det var sannerligen en skön premiär i morse. 1h och 10 min lugnt run/jogg/walk. Riktigt nice! Mina tankar att det inte finns några vidare djur i storstäder ändrades något då jag idag såg två rådjur på nära håll, :) och en död näbbmus. Nu ska jag strax äta frukost och sedan göra mig i ordning för den stora dagen. Idag är dagen då Emma och David ska gifta sig! Hurra! Åker med Lovisa och Karro till Ljungskile kl 11,30. Vilken underbar dag vi har framför oss!


Fina Göteborg

Nu har jag semester. :) och jag är för tillfället i Göteborg och har haft en heldag med min underbara Elin. Hon mötte mig vid tåget, vi träffade hennes fina tjejer Matilda och Hanna, vi gjorde småärenden i stan, åkte spårvagn till dem, ätit tacos, lyssnat på den ökända Vårgårdavisan och vi bakade ananaspaj. :) Riktigt mysig fredag. Och äntligen har värmen kommit! Shorts och linne, wiii.


Bakardag på Näsudden

Idag är det mysväder minsann. Inget badväder men perfekt för att baka kakor. Chokladbollar och cookies än så länge. Kul det är att få baka på jobbet. :) saknar att jobba med Evelina dock. Egentligen skulle vi jobba mycket mer tillsammans i sommar, men när vädret är som såhär blir det till att dela upp jobbdagarna mellan oss. Vill träffa henne snart, hon är så go och en riktig glädjespridare! :)


Blåbär

Vilken härlig kväll i skogen med mamma. Vi har plockat blåbär på Hörle moar i vacker kvällssol. So nice! Hon fann två kantareller också, mamma. Som jag stekte i smör och la på mackan, mmm.


Hönö

Hönökonferensen, åh det var så bra! Grymma möten och massa fantastiska människor från både Värnamo, Hjälmared och Hawaii. Avslutades med en solig söndag med Sara på glasscaféet på Hönö. Nu jobbar jag fram till torsdag och sen har jag semester en vecka. Är så förkyld här vilket är väldigt segt. Bakar kladdkaka och träffar tyskar på Näsudden idag. Har endel kunder trots skumt väder.


Måndagscykling

Skulle lätt kunna somnat nu sen en tid tillbaka. Är så trött efter kvällens träning med cykelklubben på Måndagscyklingen. 61 km i rått tempo. (gillar det uttrycket. Får mig att tänka på de norska längdskidåkarna) alldeles för rått va det inte men är sannerligen sliten nu (snitt på 33 första halvan. Sen fick vi hejda oss till 29 och släppa de andra i storgruppen). Tur cykel är så himla roligt annars hade jag nog vatt lite knäckt nu haha. Vi cyklade ut Åminne, Hånger, Dannäs, Torskinge, Forsheda, Fänestad, Herrestad och Värnamo. Efter två mil var det en kille som fick punktering så hela gruppen stannade, men jag och Kajsa kör ju inte lika fort som de gör i 6 mil så vi och pappa fortsatte, och hann faktiskt nästan 2 mil innan de var i fatt oss. Yeah. Nice med cykel alltså, så roligt! Ikväll kände jag verkligen hur det typ brann i mina benmuskler när jag tog i i slutet, coolt ändå. Blir spännande att cykla till jobbet imån! Ska nog cykla lite tidigare för att bada och äta frukost på bryggan. :)


Början på juli

Vilken varm dag, riktig åskvärme. Väntade på åskan ikväll, men den kom ju aldrig. Göteborg i början av veckan var riktigt nice (vad jag hade saknat staden!) på tisdagen träffade jag både Emma och Tim och det bar av till Skatås med båda två i olika omgångar för löpträning och promenad. Är så otroligt vackert där! Vilken skog, spår, vilken grönska! Lovely. Följde även med Emma när hon provade sin brudklänning i stan, åh! How exciting!! Är knappt två veckor kvar till bröllopet nu! :) Nu har jag några dagar här i Värnamo som jag jobbar på Näsudden. Tor-ons närmare bestämt. Är lite speciellt att jobba på ett sådant väderberoende café faktiskt. Igår var det nästan tomt hela dagen medan det idag var full rusning. Är så roligt att träffa alla dess olika människor som kommer dit för att bada och fika. Mamma och pappa är i Danmark i helgen där pappa cyklat ett lopp på 205 km, mäkta imponerande. Själv cyklade jag 1/5 av den sträckan igår. Love the racer! Vilken känsla att cykla landsväg! På tal om landsväg så cyklade ju jag, Lisa och pappa 43 km i onsdags kväll innan vi for hem till Värnamo. Ut genom Örgryte till gamla Boråsvägen, Mölnlycke, Landvetter. Och från där cyklade vi sista milen av Nationaldagsloppsrundan. Så fint och go runda! Kommer bli flera gånger!2 Ikväll bakade jag hjärtanformade knäckebröd här hemma, tycker det är lite roligare med olika former på knäckebröd må jag säga. Ska se till att lägga ut receptet senare i dagarna. :)


Lillsemester till Göteborg

Snart ska jag och pappa åka till Göteborg och vi ska vara där måndag till onsdag. Ska bli så roligt att komma dit igen! Är nästan fyra veckor sen sist. Då vi cyklade nationaldagsloppet. Ska ta med the racers så blir några mil där uppe, kanske samma runda som på loppet. Är verkligen sååå roligt med the racer! Love it! Robin är på väg ner till Bad Gastein (hur nice då!) men Lisa ska vi hälsa på och bo hos. Så mysigt! 
 
Ni måste gå in på länken och lyssna på Saliga visshet! Åh, vet inte hur många gånger jag lyssnat sen igår kväll, vilken grym låt!
http://www.youtube.com/watch?v=Gj8z9glC81M
 
Tre månader idag sen baptism! Snart är det tre månader sedan jag kom hem från Hawaii, lika länge som jag var där.  Så märkligt. Känns inte så länge sen ändå faktiskt.

RSS 2.0