Go go mtb

Sista jobbveckan nu innan semestern, känns härligt. Dock blir det nog lugnt på jobbfronten i veckan ändå då många barn har gått på semester nu och förskolorna inte behöver vikarier. Men vi får se hur veckan urartar sig. :)

Idag har jag iaf varit ledig vilket medförde till lite aktiviteter. Tycker verkligen det är roligt med MTB och det är nästan svårt att slita sig. Jag har typ alltid motivation för att cykla en runda nu sen jag fick cykeln. Idag blev det mitt hittills längsta pass på mtb, 34km, ca 2h. Blev runt delsjöarna två gånger, tuffa stigningen upp till Brudaremasten där Göteborgsgirot hade sitt bergspris. Sen körde jag även lite på mountainbikeleden men den är för teknisk för mig så jag gick mest. En höjdpunkt i dubbel bemärkelse var att cykla upp på Brudarebacken (skidbacken). Härliga vyer där ifrån! Go, go, go!

Har även hunnit med en en-mils power walk med Emma. Jag tog henne upp på Getryggen och vidare till Västra Långvattnet. På tiden att hon känner till dessa vackra platser! :) Jag och Lisa hade tänkt gå på Lotta på Liseberg ikväll men tur var blev det inte så. Ösregnet kom hit just då det började kl 20, plus att det inte var någon artist som föll oss i smaken. Vi får gå dit en annan gång, är ju lite trevligt trots allt. :)


Kommentarer
Postat av: Pappa

Delsjöterrängen är finfin för all sorts aktivitet. Härligt.

2013-07-02 @ 13:21:13
Postat av: Pappa

Härliga bilder.

2013-07-02 @ 15:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0