Ett dygn på Hönö, söndag

Jag och Elin vaknade upp i stugan på tomten lite efter 8. Vi mötte Simons sköna far sitta ute i värmen och njuta av morgonsolen. Det såg så fridfullt ut. Ner till hamnen där vi köpte frukost och satte oss på bryggan och åt, är nåt visst med att äta frukost där på Hönöbryggan, har ju blivit några gånger nu genom åren. Gudstjänst kl 10 i tältet, de har hyrt in ett nytt, större tält i år vilket känns gött. Kvällarna fick ju en tendens att bli långa där inne: Gå dit innan kl 19 för att få en sittplats till mötet kl 20. Sedan möte i 1,5-2 timmar. Därefter framåt i tältet för att få lite bättre platser till ungdomsmötet kl 22,15 och sedan det mötet i 1,5-2h. Jo så fem timmar var la snittet. Blir spännande att se hur tältet fylls i slutet av veckan på årets konferens, häftigt att det är så mycket folk ändå! :)

Efter gudstjänsten gick vi till caféet vid hamnen för att dricka fm kaffe. Vi övervägde att ta med oss det, men det gjorde vi inte vilket resulterade i att vi blev sittande där i tre timmar. 1h med kaffe, 1h tack vare att Daniel gick förbi och såg mig, och 1h att vi började bli hungriga så vi åt lunch där med. Så kul haha. Verkligen roligt att träffa Daniel! Och snacka om att det var meningen att vi skulle mötas där, han var bara på Hönö över söndag em/kväll nämligen och också då att han gick förbi caféet en minut innan vi skulle gå. Nice!

Buss in till Göteborg för mig senare på eftermiddagen. Möte i Connect Church vilket var grymt. SÅ lovely att va där igen. Jag har ju vatt borta alla helger i juni så har inte kunnat gå på gtj på flera veckor. Men äntligen! Efter mötet hem till Lisa och Robin dit Linnea, Charlie, Maggan och Lennart kom. Så glad att vi tillslut kunde träffa dem idag då de var i staden. Lite fika och Charlie som plockade några jordgubbar från balkongen. Så skön han är, Charlie. Synd bara vi inte kommer träffa honom och Linnea på länge nu. De flyger nämligen tillbaka till Australien på tisdag. Men jag är så glad att vi kunnat träffa dem några gånger nu då de varit här i Sverige! :)

Kvällen fortsatte med att jag, Lisa och Robin cyklade upp till Stora Delsjön för ett sent kvällsdopp. Nice!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Jättekul att ses, härligt med kvällsdopp, jag tänkte på det när vi åkte hem att ni nog hittade på något på kvällen vid Delsjöarna!

2013-07-08 @ 08:52:23
Postat av: Lina

Ja verkligen roligt att ses! Hoppas ni haft en mysig dag tillsammans idag, och att det går bra imån med. Stor kram till er alla i borran.

2013-07-08 @ 22:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0