Nätt och jämnt

Att sitta på tåget till Värnamo men inte riktigt vara med i insikten om det. Det är där jag befinner mig. Jag fattar inte hur jag tänkte när jag tog bussen hemifrån en kvart(!!) innan tåget skulle lämna centralen. Stressen att inse att jag ev kommer missa tåget, hoppet och böner om bilfria vägar, rödljus som skulle va gröna och att tåget skulle vara försenat i avgång. Bussen anlände till Drottningtorget TRE minuter innan avgång. Med jaktinstingten påslagen var jag först ut genom dörrarna och det är absolut INTE smidigt att springa med en astung, 72 liters duffel hängande över ena axeln samtidigt som andra axeln någorlunda smidigt försöker hålla en axelväska och i handen har jag en stor adventskalender. Tåget avgick i tid och jag hann med! Jag har tom en sittplats vilket är ett mindre under då tåget är helt packat av julresenärer. 

Förra julen åkte vi skridskor på Vidöstern. Har en känsla av att det inte blir så i år..


Kommentarer
Postat av: Maggan

Vilken tur att du hann med tåget till Vmo, vi är hemkomna o har ätit risgrynsgröt o sitter nu o slappar framför körslaget!

2013-12-21 @ 20:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0