Första kvällen i Gdansk

Första kvällen i Gdansk och jag må säga att det är en riktigt vacker stad! Efter lite mer än en timmes flygresa från Göteborg landade vi i Polen och tog sedan bussen 30 min in till Gdansk centrum. Vi visste inte säkert vart vi skulle gå sen men hade turen att träffa en hjälpsam man som hade stenkoll. Kom till hotellet som också är väldigt fint och som ligger i hjärtat av Gamla stan. Jag, Lisa och Robin bor i ett stort trebäddsrum där jag har en sektion för mig själv hehe. Ut på byn och strosa runt efter en mysig restaurang vilken vi fann utmed kanalen som kantas av en ytterst häftig arkitektur. Inget hus är det andra likt trots att det är samma stil på dem. Häftigt. Mitt emot vårt hotell ligger en gigantisk katedral som vi ser fram emot att gå in i. Ser lite ut som en STOR borg på utsidan, jättestor och jättehög i rött tegel. Kommer bli fina dagar här, känns som vi har mycket att upptäcka! :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Tips från Gdansk. När du är sugen på en riktigt god hamburgare. Gå till Orginal Burger.

2013-04-28 @ 20:48:38
Postat av: Lisa

Verkligen gött att resan blev av! :) Kul att åka till ett lite otippat resmål. Nu taggar vi shopping imorgon.

2013-04-28 @ 20:49:27
URL: http://lisasandstrom.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0