Orientering

I helgen har vi tävlat här i Göteborg. Är sannerligen inte ofta man kan cykla till tävlingarna, men här var vi med om det. 7 km hade vi hemmifrån och fram till arenan. Nice. Lördagen var det stafett där jag, mor och far utgjorde ett stabilt lag i propaganda 2. Vi kom på placering 6 av typ 18. Kommer inte ihåg exakt. Robin gjorde tävlingsdebut och sprang en bana ihop med Lisa. Yeah. Duktiga var de! Kom i mitten av sin klass! Det var grymt blött i skogen alltså! Alla mossar och bäckar var extra stora och djupa efter allt regn här nere. Jag gick ner mig till låret påväg till första kontrollen och sen var det bara till att fortsätta att springa och bli mer blöt och lerig på resten av den 3,5km långa banan. Pappa berättade att han såg en tjej som doppade hela huvet i en bäck (typ å nu då), haha så djupt var det. Det är ovanligt må jag säga! Men är så cool känsla när det är lite mer extremt så! Terrängen sen då, vi sprang i Sävedalen och det var galet det svåraste jag sprungit i!! Helt crazy karta och bana! Så illa att på söndagens tävling, bröt både jag och Lisa våra banor. Jag hittade inte på riktigt. Helt, helt galet. Inte ens nu efteråt kan jag fatta vart jag var där precis innan sjätte kontrollen på sluttningen vid alla små och stora ruggiga branter och jag tillslut bestämde mig för att springa tillbaka till målet. Haha, så svårt. Vi åt moussaka idag vilket var nice! Mor och far åkte hem kl 19 och sen gick jag ner till Lisa (Robin är i Skövde) för att gå en kvällsrunda, vi kollade Solsidan & Lyxfällan, åt mammas goda brödbullar, fruktsallad och solroschips. Så mysig kväll!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Ol en extremsport.

2012-10-22 @ 12:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0