Naturkunskap 2

Min vardag här i Gbg börjar ta sin form. Jag jobbar 93% på förskolan i Majorna och jag läser Naturkunskap 2 på 25%. Började med kursen förra veckan och det var en rätt chill start. Men kommer behöva lägga drygt 10h/vecka på kursen. Har just lyssnat klart på en föreläsning från GU med titeln "universum, vad bildade bör veta". Blev mer intressant än vad jag först trott så det var ju nice. Men än så länge är det lite flummigt vad jag egentligen ska läsa. Håller för tillfället både på med universum, grunderna i kemi, nobelpristagare och vetenskapsmän. Dessutom har vi ingen kursbok vilket känns lite sådär. Den har inte tryckts ännu (!) tidigare hette kursen Naturkunskap B, men nu är den omgjort vilket innebär att den är ännu bredare och djupgående. Kul.. Får tänka att jag kommer lära mig desto mer hehe. Jag läser förresten kursen för att få behörighet till Hälsopromotionsprogrammet här i Gbg till hösten 2013. Gött att ha ett mål! Go, go, go. NK 2. Haha.


Kommentarer
Postat av: Maggan

Fint att du börjar hitta formerna i din tillvaro!

2012-10-23 @ 20:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0