Svenske skidkungen berättar

Efter jobbet idag (vilket var helt underbart roligt att komma till Lyktan igen!!!) tog jag en tripp till Erikshjälpen och fann lite oväntat boken "I vita spår" en självbiografi av Mora-Nisse. Kan tänka mig att det står många intressanta små stories om vår svenske skidkung.
Mora-Nisse är för mig mest känd som att inneha flest segrar i det legendariska Vasaloppet, av hans tio starter vann han nio. Är ju mäkta imponerande. Sista var år 1953 och det var även samma år som hans skrev den här boken. Att han tog 37 guld i SM visste jag inte om, vilken man! I'm proud of him!


Kommentarer
Postat av: pappa

Legendaren i de vita spåren.

2012-05-04 @ 09:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0