Orientering, etapp 2

Jag har inte kommit in i riktiga rutiner ännu så idag fick jag en liten "dagen-går-i-ett-chock". Inte riktigt så illa men dagen har sannerligen gått i ett. Jobb kl. 7,30-14 på Västhorja vilket var ytterst roligt med alla söta, coola kids. Därefter kl 16 åkte jag och Maria till Maramö för att arrangera etapp två i orienteringstävlingen vid namn "femdagars på hemmaplan". Jag sprang ut med kontroller vi inte hade kontrollenheter till igår, tog 50 minuter. Därefter var kl 17,30 och löparna började komma och startade fram till 18,30. Roligt att träffa folket. Dessutom en orienterare från Linköping som besökte våra skogar. Han har praktik på sjukhuset så det var orsaken till att han är i stan.
Tiden gick och jag, Maria, Leo och Göran väntade och väntade på fyra löpare som inte kom i mål inom rimlig tid. Kl.20 kom en av dem och efter lite info från honom vart han hade sett de andra sprang jag och Maria ut i skogen och hämtade in våra ansvarskontroller. Tog en timme precis. De tre vilsna hittade hem innan oss iaf. Och vi hann hem innan solens nedgång. Kl 21,30 kom jag innanför dörren. Ganska trött och ganska hungrig efter 5,5h hemifrån varav jag spenderar nästan två av dem springandes i skogen. Fint var det och trevligt hade vi iaf.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0