Göteborg, så fint.

Jag räknade precis ut, att sedan jag kom hem från Hawaii har jag tillbringat lika många dagar i Göteborg som i Värnamo. Tror jag håller på att bli kär i denna stad.
Sen i onsdags kväll har jag haft riktigt härliga dagar där med så fina vänner. Jag har först och främst hälsat på Amanda och vatt på möhippa för Emma. Åh vilken hippa för vännen! Så kul!! Tackar Sofia, Ylva, Anna och Frida som fixade allt så, så bra! Emma var verkligen så nöjd med påhitten hela långa dagen och det är ju det viktigaste. Gott!

Idag var vi på gudstjänst i Smyrnakyrkan där Amanda spelade i lovsångsteamet. Väldigt bra predikan utifrån Mark 12:28-31 och om "den barmhärtige samariten".
-Hur ska jag göra för att vinna det eviga livet?
-Vilket är det viktigaste budet?

Efter gudstjänsten gick vi lite i stan och åt lunch på Le pain francais. En god grön sallad med getost, soltorkade tomater och valnötter. Dit kom även Elin förbi lite snabbt, åh mysigt träffa henne med!

Nu är jag hemma i Värnamo med tända ljus, rooibos-te och en riktigt, riktigt bra TV-gudstjänst där pastorn sjunger sånger av Johnny Cash. Nice avslut på en fin vecka.

Peace I leave with you, My peace I give to you. Let not your heart be troubled, neither let it be afraid.

-John 14:27


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Lina

Allt bra med oss. Nu är vi i Lecco vid Comosjön. Väldigt vackert. Såg bergsetappen igår. Etapp 15. Verkligen mäktigt. Vilket spektakel med allt runtomkring. Cyklister, teamfordon med alla cyklar på taket, sponsorfordon och en massa annat. Vägarna stängs flera timmar innan. Sen att träffa Didi Senft. Legendarisk på Girot och Touren.

Kram från mor och far

2012-05-21 @ 10:00:11
Postat av: Maggan

Härliga dagar i götet, visst är det en härlig stad!

2012-05-21 @ 14:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0