En vecka på mäklarbyrån.

Har haft en riktigt bra och givande vecka på Svensk Fastighetsförmedling där jag samlat på mig nya kunskaper och bekantskaper. Har varit så roligt att få en djupare inblick i mäklaryrket, trots detta kan jag inte säga nu att det är det jag vill jobba med. Ska låta allting lägga sig lite. :)
Sista dagen var riktigt rolig och full fart hela tiden. Började med en värdering i en nybyggd, jättefin villa. Paret som bor där var så otroligt trevliga. Vilken positiv energi de spred! Efter besöket var jag alldeles upprymd, häftigt. Därefter åkte jag med en annan mäklare på visning av två lägenheter. Tillbaka för lunch och lite skrivande av annons och till salu-skyltar. I fredags började en ny kille på byrån och han har just avslutat sina studier på programmet i Borås, samma som jag sökt. Passade så, så bra att vi fick träffas så jag kunde fråga honom mer om utbildningen! Är alltid roligt och nödvändigt att veta endel! Jag bjöd gänget på rabarberpaj och hemmagjort vaniljsås vilket verkligen var uppskattat, kul! Och jag fick en otroligt vacker blombukett i rosa och vitt, favoritfärgerna. :) jag som bara varit där en vecka, blev alldeles rörd att de tänkt så på mig!
Dagen avslutades med en till visning på en bostadsrätt, roligt att jag fått vara med på så många olika saker, verkligen! Tack för en fin vecka!

Så vackra!

 


Kommentarer
Postat av: Maggan

Kul att du haft en givande vecka, förmodligen mycket att grunna på inför framtiden, lycka till!

2012-06-02 @ 14:07:39
Postat av: Lina

Tack! Det är endel att tänka på! :)

2012-06-02 @ 16:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0