Stigen är upptäckt

På löpturen efter jobbet sprang jag på nya marker. Har sett en stig så, så länge (flera år) som jag velat upptäcka. Och idag passade det så bra i fina solskenet! Men det var lite läskigt faktiskt. Började väldigt vackert med blandskog, blommor, en bäck och några gläntor. Efter några hundra meter kom jag ut på en liten äng med åkrar till höger och en så vacker bokskogs-ö i mitten. Därefter tog stigen slut och jag promenerade genom bokskogen, i kanten och lite snett genom en åker, upptäckte tre vindskydd som jag fattade var Royal rangers (pingst scouterna) tillhåll. Kände igen vilken åker jag kommit till och vart jag skulle ta mig ut på en stig, men när jag gick där i kvällssolen ser jag kossorna som står på andra sidan stenmuren en bra bit bort. Och sedan så, så börjar de galoppera mot mig och det var läskigt faktiskt. Lugnet la sig iaf när jag såg att de stannade och att det var stenmur och stängsel emellan oss på alla sidor. Schuu. Nu är iaf den stigen upptäckt och jag behöver inte fundera mer på vart den går. :) fin var den, men inte så springvänlig + att den innehöll koskrämsel.

Åt en redigt go kvällsmat idag med keso, enkel fruktsallad, frön och mandlar. Att rekommendera!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Skönt att inget allvarligt hände, utan att det bara var skrämskott. Det finns en del stigar att upptäcka, men rätt som det är tar en del bara slut.

2012-08-10 @ 23:12:50
Postat av: Maggan

Glömde säga att det på tallriken ser väldigt gott ut, fin tallrik också!

2012-08-10 @ 23:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0