Linas pannkakor

I morse gjorde jag pannkakor som åts ute i den varma solen, så mysigt! Från receptet jag gick efter bytte jag ut delar av vetemjölet mot dinkelmjöl för att få de lite nyttigare och längre mättnadskänsla. Goda blev de såklart. :)

Du behöver:
1,5 dl dinkelmjöl
1 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1 msk strösocker
1 ägg
2 1/2 dl filmjölk
2 msk rapsolja

Så här gör du:
Blanda de torra ingredienserna i en skål.
Vispa ihop ägg, filmjölk och olja i en bunke.
Rör ner de torra ingredienserna.

Stek pannkakorna (som ska vara tjockare än vanliga pannkakor, se bild)
När det börjar bildas bubblor på ovansidan är det dags att vända pannkakan.

Jag serverade pannkakorna med keso, sylt, kivi och äpple i bitar. Är att rekommendera! Nypon-te är god dryck till. Smaklig måltid!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Ja, de var väldigt goda. Kändes fylliga.

2012-04-30 @ 12:43:38
Postat av: Maggan

Ser jättegott ut!

2012-04-30 @ 20:21:04
Postat av: Frida

Åh! Detta ser magiskt ut. Sommar och päncakes!

2012-05-01 @ 23:41:03
URL: http://fridaalakorpi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0