Åter tillsammans med sörlänningar.

På planet till södern nu. (allt under Umeå känns typ som södern nu. Snacka om till kontrast till tidigare då jag tyckte Dalarna va ganska norr ut..) Det är otroligt hur högt upp Piteå ligger egentligen. Som att jag skulle flugit till Paris eller nåt. Nå väl, Stockholm strax, betyder också att det är dags att komma tillbaka till plusgraderna. Vi har iallafall haft några minus både igår och idag, åh så fantastiskt! Jag kan leva på dem några dagar till. :) vi var ute och sprang i Böle på fm. Så fin skog alltså! Den var verkligen mysig! sedan stekte vi palt, super! Därefter for vi till Lule och gick på stan. Mycket affärer ändå. Kallt var det också. De har nämligen byggt staden så det blåser rakt igenom. Inte jättetrevligt. Men för att se det positiva blir det iallafall mer vinterkänsla på det viset.. Det är så märkligt ibland, just för att Norrland är så stort och så långt borta. Så känns det som att komma hem även om det är Stockholm. Det känns på något vis som att jag kommer hem till Sverige.. Men jag ska ju vidare till Göteborg iallafall, och där stannar jag tills imån. Ska bl.a gratta Petter som fyller år idag! Kanske träffa Lisa imån. Kul!

Kommentarer
Postat av: pappa

Norrland är en stor del av vårt land.

2011-11-29 @ 13:43:02
Postat av: Elina

Japp, Norrland är stort och även det ligger i Sverige. Skulle bara påminna dig om det ;)

2011-11-29 @ 14:59:34
URL: http://mittlivialingsas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0