På ett plan fullt av norrlänningar.

Jo men visst! (obs, jag säger det på norrländska). Då är jag på flyget till Lule och jag måste säga att jag känner mig ganska så liten här. Överallt är det norrlänningar, och de pratar som (norrländsk för liksom) väldigt otydligt i mina småländska öron. Haha, vet ni, jag kom just på mig själv att jag tänker på norrländska. Haha. Jag hör min egen lilla version av dialekten i mitt huvud. Spooky. Men lika bra är ju det när jag ska bo i en liten norrländsk by för 5 dagar. Undra hur mycket jag egentligen kommer att förstå av Elinas familj och vänner. Fantastiskt roligt kommer det bli vatt fall. Undra om de förresten kommer ha svårt att förstå mig.. Jag kan ju vara ganska så bred med mina egna uttal på somliga ord.. . Norrlänningar har ju ett rykte om sig att vara lite smått sega. Och det verkar stämma in här ganska så bra. Alla runt omkring mig sitter nämligen och sover. Försöker i vatt fall. Kanske jag också borde göra förresten, bara för att få en liten inblick i livet som norrlänning..

Kommentarer
Postat av: Maggan

Ha det riktigt gott däruppe i norr!

2011-11-23 @ 22:38:13
Postat av: pappa

Hej!

Hoppas det blir lite vinter i Pite.

2011-11-24 @ 19:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0