Ey mannen, va gör du?

Mysiga dagar när min vän Emma har hälsat på.
Hon kom igår förmiddag och då gick vi först en runda på stan vilket gick rätt fort. Vi fikade mammas nybakade bullar, promenerade i eftermiddagssolen, checkade Erikshjälpen, beskådade min fotobok över året på Hjälmared, vi tittade på Ensam mamma söker och Halv 8 hos mig. Sedan blev det kycklinggryta med bulgur. Nybakad äppelpaj till efterrätt. Mycket prat och skratt. Såå mysigt!
Idag har vi, tillsammans med 2400 andra orienterare varit på ZOO-orientering i Borås djurpark. Det var tredje och sista dagen/tävlingen på O-event som varit i Borås i helgen. En ny upplevelse för Emma. Men så kul att visa henne! Jag som varit förkyld och småfebrig i veckan var lite orolig, men ändå taggad för att tävla. Är väldigt nöjd med loppet som var en 3 km sprintbana i djurparken. (För att citera Christin, "tufft!") Inte var tävling man springer förbi några lejon eller apor, hehe. Kom precis i mitten i min klass 20/40. Mamma och pappa sprang väldigt bra de!
Efter fikade vi innan det var hemfärd för oss till Värnamo, och Emma till göteborg.
En riktigt fin helg!

Kommentarer
Postat av: pappa

Som vanligt va det skoj att springa Zoo-orientering.

2011-11-13 @ 18:45:53
Postat av: emma

Underbar helg!! Tack! Så kul att se orienteringen men tror tyvärr att jag nöjer mig med att stå bredvid och heja även framöver;)

2011-11-14 @ 11:03:17
Postat av: christin

Tufft! Skulle också vilja springa den tävlingen!

2011-11-14 @ 13:28:19
URL: http://smalandspinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0