Minnen.

Så många olika delar och händelser ett liv består av.
Fastnade nu framför programmet Mitt i naturen Australien. Landet, so far far away, men tänk att det var där jag bodde och levde i 8 månader förra året! På TV:n är de nu och dyker i Stora Barriärrevet med alla dess fiskar och koraller. Tänk att jag också varit där och dykt. Där jag såg fiskar i alla dess storlekar och färger, där jag såg revhajen, havssköldpaddan och brände mig på minimaneter. Det var där den asiatiske dykarkillen sa "Lina, dyker du igen ska jag visa dig en Nemo, en riktig Nemo". Där jag snorklade med den tyska tjejen som visst var rädd för vatten, hon som fick panik då jag helt excited pekade på en revhaj framför oss. Jag trodde ju hon också skulle tycka det var häftigt..

Mitt första dyk var i Stora Barriärrevet.

Två dagar ute på det stora blå med många olika stopp för snorkling och dykning. Två riktigt häftiga dagar som berikade mitt liv mycket. Det känns ganska länge sedan nu.

Kommentarer
Postat av: pappa

Verkligen häftigt Lina.

2011-06-09 @ 08:36:29
Postat av: Maggan

Har också kollat "Mitt i naturen i Australien". Kul med lite "igenkänningsfaktor", även om jag inte dykt i Stora Barriärrevet

2011-06-09 @ 08:41:47
Postat av: Lina

Visst är det! Det är extra roligt att kolla när man känner till landet lite mer! Man vet vad de snackar om. Down Under!

2011-06-09 @ 09:07:03
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0