Vinter. åh! Vi gillar vintern!

Vinter halleluja!
Åh vad jag är glad! Det har snöat och det är massa minusgrader!!
Åh! Hurra hurra hurra att rediga vintern är tillbaka! Inget regn och futtiga plusgrader längre! GO WINTER GOOOO!!!

I morse vaknade jag att jag log. Innan jag ens visste varför. Vid kanterna av rullgardinen såg jag dem dock, strålarna. De fantastiska strålarna från vår sol. På med fina morgonrocken, ner och baka scones! Jag älskar att baka, och framförallt scones ;) Snart ska jag ner till stan och hämta hem Lisa som kommit från Jönköping. Syster-yster :) Den här dagen har många möjligheter! En tur på stan, erikshjälpen, skidor, löpning, matlagning ute i snön, ner till sjön, eller promenad?
Ut ska jag på några sätt iallafall!
-
Förresten ska jag berätta en kul grej!
Ikväll ska jag och hela familjen upp till Borgen för ett reportage med
Värnamo Nyheter. Nikke från sportredaktionen ska göra ett reportage om vasaloppsfamiljen ;D.
Jag och pappa var ju med i ett reportage angående vasaloppet för tre år sedan.
Uppe i Alandsryd fotade han när vi kom på våra rullskidor.
Ikväll blir det på skidor istället!

Kommentarer
Postat av: Tim

Ja länge leve vintern. Låter som att du kommer att få en toppen dag lina. Sjukt kul med repotaget. När skall de sändas vet du de? Ha en grym dag nu o tagga för morgondagen:)

2011-02-12 @ 11:58:48
Postat av: Lina

Ja, det är ju magiskt väder ute! Det är reportage i tidningen, vet inte när det kommer, men du ska få se det på nåt sätt! Ja, jag börjar tagga nu, pappa tvinga på mig en potatis till middag "det är kolhydrater Lina. Du måste tänka på skidorna imån". Vi ska upp till Borgen och åka om en timme. :) Såg att är på väg till Stockholm! Kul att skridskorna blir, lycka till och njut av färden!

2011-02-12 @ 14:51:32
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Tim

Ja visst är de. Va lite jobbigt att åka tåg o sitta o kolla ut på detta underbara vinterlandakap. Men nu sitter ja i Globen o kollar hockey. Haha skönt att far taggar:)

Ja det skall bli kul i morgon. Hoppas att det går bra för oss båda. När går din start?

2011-02-12 @ 16:11:21
Postat av: julia

härligt! och lina - vi måste baka scones tillsammans när vi kommer tillbaka till hjälmared! :D

<3

2011-02-12 @ 19:45:31
URL: http://bjorkro.blogg.se/
Postat av: Daniel

Haha, åh. Jag minns det reportaget :). Fina tider ändå.

2011-02-21 @ 00:01:18
URL: http://danielfalt.wordpress.com
Postat av: Lina

Haha, gör du! Kul! :) Riktigt fina tider.

2011-02-21 @ 13:41:49
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0