Lövhultsloppet!

Pappa lånade hem en spannet-platta från Stadium.
Nu var det tre olika spannzoner som skulle mätas ut.
Man måste vara lite skidklädd när man mäter sitt spann.

Jag kanske har min framtid inom längdskidorna ändå.
Pappa med stavarna greppade.

I söndags åkte jag och pappa till Nässjö för att tävla. Lövhultsloppet 2011. ca 700 tävlande. varav 41 tjejer och kvinnor i min klass. Masstart kl. 11,00. Vi åkte 4 varv på en bana som mätte 10,5 km. En jätterolig och varierande bana. Strålande sol, klarblå himmel och minus 8 grader. Skidorna gick som på räls. Sicken fantastiskt! och jag åkte sååå bra!! Förutom stilltiden i början, då de 7 skidspåren gick ihop till två stycken, väntan väntan. Jag skulle inte åkt nåt annorlunda när jag tänker tillbaka. Är så grymt nöjd med loppet! :D :D ÅH! ÅH!! Tog verkligen ut mig på dessa 4,2 milen. Kunde nästan slängt mig som Marcus Hellner efter målgång. Haha. Hela kvällen var jag en zombie-Lina. Sov kl. 18-19 av den mest fantastiska utmattning man kan få!
Pappa åkte jättebra han också! Han är grym, min far. Pappa fick tiden 2,33,03. Herrarna vann på 2,00,03. och då är ju pappa bara sådär 30 år äldre än de i toppen.. Ja då.
Jag kom 5:a av 41. :D Tiden 3,05,56. Vinnaren, Meta Steinbach Olsson från Ronneby gick i mål strax efter pappa på tiden 2,34,26.


Jag och pappa innan start.

Startplats.
Jag är avundsjuk på Nässjö Ski. Sicka förutsättningar de har för bra ski. och fint område!

Jag i sista långa backen. 4:e gången nu. Gooooo for it! :D

Mål.

"Dansken är här!" Som de säger i Arn! Jo, detta var en internationell tävling.

Jag fick pris. Presentkort Intersport! Har vi ju i Alingsås. ;)

Kommentarer
Postat av: pappa

Lina!

Vilken fantastisk härlig dag i Nässjö och Lövhult. Allt var ju toppen och vilken speed i sista backen.

2011-02-15 @ 16:16:01
Postat av: Ylva

Jag är verkligen imponerad Lina! GRATTIS till din superbra placering :)

Och jag frågar mig varför inte du föddes till norrlänning istället för mig? ;)

2011-02-15 @ 19:11:59
URL: http://ylva-andersson.blogspot.com
Postat av: Maggan

Laddning för familjens staffetvasa!

2011-02-15 @ 21:06:10
Postat av: Lina

Tack så mycket!

Haha! Ylva! Jag kan fråga mig detsamma. ;) Lite mer norrlandskänsla hade absolut inte gjort något. Någon gång ska jag sannerligen bo i norrland!

2011-02-16 @ 19:48:16
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: fridn din alldeles egna smedjevindjänta

Grattis Lina till din 5:e plats!! :) Sjuuukt bra jobbat. Jag är stolt över dig minsann

2011-03-01 @ 01:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0