Pepparkaksbakning

Det doftar jul och pepparkakor i hela huset. Så mysigt det är! Om än att jag är lite trött på degen nu. Det blir på något vis lite för mycket 'bara deg'. Men kvällsfika med te, nybakat bröd, pepparkakor och mjuka skånepepparkakor är väl bara för gott och fint! Vilken månad vi har nu framför oss med allt mysigt bak och pysselfixande. Åh, härligt! Emma kom hem till Värnamo ikväll och nu har hon varit här och bakat med oss. Åh, så fin hon är vännen. Roligt vi kunde träffas ikväll, för i morgon åker jag till Hjälmared för julmarknad. Många kompisar som ska dit också. Så mysigt och roligt det blir. Trots snöbristen. Men jag var ute och kände på luften precis, och glädjande nog kan jag berätta att det kylnat till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0