Long week-end!

Tankte gora en liten rapport pa vad spannande som hant i veckan! (Fran i onsdags da.. mandagen o tisdagen var ju cykel och hollywood.)
I och med att vi ar hos Annika onsdag-sondag den har veckan kan man saga att jag har long week-end! Jobbar ju knappt nar jag ar har! Asgytt, hinner jag gora massa andra grejer! Ar nog meningen faktiskt, i och med att jag 'bara' ar 3 manader har sa maste jag ju anda ha tid att gora allting man kan gora :D Darfor jag fatt dessa valsignade extradagar tror jag :D

Onsdagen blev det shoppingcentret Pacific Fair med Kerry. nice nice. Lite shopping ar ju alltid kul! Kvallen var helt underbar :) Connect group med tjejerna! Ar ingen nasta vecka sa det var min sista gang.. nar vi satt dar i mysiga sofforna pa cafeet med tea och coffee kom servitrisen in med en tarta med ljus till oss. Sen tog tjejerna fram en chokladask och ett superfint kort, o allt var till mig. Sicken overraskning, avskedsafton for mig. Blev nastan rord till tarar. Saa fint. Love my C3 church-girls! <3

Torsdagen var jag och Emma pa Sea World! :D En stor nojespark med alla olika havsdjur man kan tanka sig. Hajar, delfiner, sjolejon, nemos, andra fiskar, pingviner, Isbjornar! stingrockor, koraller, sjostjarnor, havsgurkor m.m.m. De hade tva skojiga bergochdalbanor och en annan vattenbanagrej. (Typ flomride fast storre bat och inte alls lika snabb, man akte inne i en vulkan dar temat var aliens... men de va kul hehe). Vi sag piratshow (en av piraterna var superlik Anders Sodergren!) det blev sjolejonshow med sjungande sjolejon haha. Bast av allt pa hela dagen var verkligen delfinshowen! kan ju inte pasta att jag varit nat delfinfan sadar, men det var valdigt imponerande det har! Hur hogt de kan hoppa speciellt! och det var coolt nar tranarna surfade pa dem! haha. Sista grejen vi gjorde var en supermysig kiddie-karusell! a haha. Sma helikoptrar uppe i luften :) Som de dar sma flygplanen pa Liseberg man akte nar man var liten, mysigt :) pa hemvagen stannade vi pa Robina for lite shopping.. (jag var dar i tisdags oxo!) Emma kopte ett pussel till sin mamma i morsdagspresent, sa kul! haha.

Fredagen korde jag kidsen till skolan och Annika till Currumbin, sen fortsatte jag upp till Surfers Paradise. Antligen kunde jag kopa den supersnygga roxyresvaskan jag velat ha! Skulle kopt den for nagra veckor sen, men da var den ju typiskt nog sald nar jag kom. men nice var skickade de efter en fran Bundaberg till mig o nu hade den kommit :) Jag kopte oxo ett par underbara surfshorts (Lisa du kommer tycka de e saaa snygga!)
Eftermiddagen/early evening blev det surfing med Luke :D surfing in the sunset igen! Sms:ade han vid 4,15 om han ville go for a little surf! Sa svara han "Sure come right away before the sun goes down." 3 min senare skicka han "just a thought the sun will set in about 49 minutes and it will get cold. are you sure you still want to go out?" men saklart jag ville! haha. Galler ju och ta alla chanser nu jue! Eftersom det tar 15-20 min att kora till Luke + forberedelser sen kom vi lagom till solen borjade sin nedstigning, men var ju vackert hehe. Tyvarr var inte vagorna spec bra for surf sa tiden vi var i blev det mest paddel, paddel, paddel, och skratt, skratt, skratt. haha. Askul iaf! med eller utan surf.

Idag, lordag var jag, Annika och kidsen i Kingscliff pa fm for shopping, sen stack jag till Luke. Forst blev det lite lopning till point Danger och back to Kirra. (Kirra ar beachen dar vi brukar surfa. Point Danger ar en look-out ovanfor beachen dar Quiksilver, Roxy pro surf comp. var i mars, aven gransen for Queensland och NSW). Egentligen skulle vi surfat sen, men vagorna ar inte med oss langre! Sa det fick bli bodysurfing. men oj sa kul!! hahaha. Trodde faktiskt jag bodysurfat innan, da man flyter med vagen in, men icke. Nu har jag lart mig tekniken och allting! Fick tva asbra, stora vagor! Sjukt kul alltsa! och det var sandigt och saltigt! Aldrig haft sa mycket sand i bikinin som idag! hahaha. En sandlada :P  

Iman ar det morsdag har, sa i ar far jag tva morsdagar! :) hihi.

Jag ska lagga in bilder fran dagarna nar jag har min laptop, Annika har inte uttaget bara for minneskortet pa sin data, och jag har inte nan kamerasladd. Galler att tanka pa vikten infor flyget jue :P haha.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Lina

Verkligen mycket saker du är med om. Kanske Södergren jobbar där när det inte är säsong. Eric sprang bra på kvartsmaran. 39,30.

Tummis från pappa

2010-05-08 @ 21:53:48
Postat av: Maggan

Tänk att du snart lämnar Australien, lite vemodigt kan jag tänka mig, men vad mycket du upplevt under den här tiden!

2010-05-08 @ 22:57:31
Postat av: Lisa

Du, det kanske var Anders Södergren. Vem vet vad han gör såhär då det inte är skidsäsong. Hehe. Han kanske extraknäcker som sjörövare på Sea World.

Jag ska hälsa från jättemycket folk idag. Erik och Jennies bröllop var ju.

Erik och Jennie hälsar, såklart. Och David, Och Tille, Emma, Sara och lite annat folk. Snart kommer du hem, syster yster. <3

Imorgon ska jag till Stockholm på antagningsdag. Det ska bli intressant. Hehe. Håll gärna tummarna för mig.

2010-05-09 @ 22:30:19
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0