Där gullvivan blommar..

OK Stigen-läger i Kalmar.
Helgen den 18-20 juni var vi på ett härligt läger i Kalmar med OK Stigen, the no. 1 OL-club :D
Det blev orientering under Ölandsbron, vattengympa, bröllopet, föreläsning och annat skoj. Söndagen vaknade jag på luftmadrassen av skönsång av mamma, pappa, Eric och Lisa. I'm 21! Yeah! ;D Sen OK Stigensång med hund-skäll som avslut, så kul hahaha. Träningen på söndagen var så rolig alltså! Jag och pappa sprang den 7 km långa banan tillsammans, å vi missa ingenting! Typ 5 sek. Å det var KUL! Sen tog vi den korta OL-banan också. Är mina järntabletter som piggar till mig! :D Kul, kul, kul! Middag och avslut sen fortsatte vi till soliga Öland. Där lämnade vi av Eric som skulle på cykelsemester, nice :) Jordgubbar och Paradis Verkstan.

Lördagens träning avslutad. Lunch vid Ölandsbron.


Liselott hade vattengympa med oss. Skoj :)


Njut.


Vi åkte till Öland.


Jordgubbar och lite födelsedagsfika :)


Väl hemma fick jag en härlig överraskning när mina tjejer kom förbi med blommor, jordgubbar, kladdkaka, glass och saft :)


Haha, härlig present va!? ;D


Midsommar
Midsommar firade vi i Nydala där vi lånade Emmas mormor och morfars hus. Tipsrunda, trädgårdsplockepinn, adventure krocket, midsommarmat, klostervandring, 3-kamp, jordgubbscheesecake, grillchill. Så härlig dag!
Krocket.

Midsommarbuffé.

Walk with an egg in the 3-kamp ;)

Kvällsmys
Vilken härlig sommar vi har fått va! :D Det är denna tid man ska vara ute och mysa! Näsudden och Osudden, the places to be :D
Kvällsdopp och kvällsfika på Näsudden :)


Nyhem.
I lördags var jag och dessa 4 tjejer på Nyhem :) Första mötet började härligt med lite "minns du sången stuk" och Erik Tilling. Men den där folkmusikgruppen var ju inte riktigt min stil.. De två timmarna var en aning sega.. Men sen, då träffade jag min underbara kidsister Karin! <3 och vi åt melon och ananas på åkern. (Folk kollade lite undrande på oss då vi lagt allt skal på marken bredvid, haha. Tog ju upp det såklart.) Träffade Erik L också, han hade föräldradag, sweet :) Ungdomsmöte kl.22 var såååå bra! :D
Nice på Nyhem :)

'
Schtek på Näsudden ;)

Nu har jag dessutom jobbat färdigt mina 4 veckor den här sommaren, SEMESTER :D
Åh, jag älskar mina barn på skolan! De är så himla söta!! I torsdags band vi midsommarkransar, sen dansa vi runt midsommarstången. Därefter bjöds det på jordgubbar och glass i gröngräset samtidigt som Leif spela gitarr och vi sjöng lite sommarsånger :) Det blev midsommarlunch och bad i vattenspridaren :D What a wonderful day! :D
Igår när jag, Christin och Emma hade kvällsmys vid Osudden träffa jag flera stycken av dem :) "HEEEEJ LINAAAA!!" åh!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Vilken härlig T-shirt, vilka minnen vi har gemensamt, igår var det djurparken med göteborgarna o Karins föräldrar, ha en fortsatt skön sommar!

2010-06-29 @ 13:44:00
Postat av: pappa

Härligt med STARBUCKS

Tummis

2010-06-29 @ 14:12:16
Postat av: Lina

Å va mysigt Maggan :)

Ja a, Starbucks e grejer det! Finns det i Borås? Måste vi ta i sommar! Va SÅ kul med t-shirten! hahahaha.

Kramar till er!

2010-06-29 @ 17:03:59
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: emma k

wohoooooo..... hej söt



SOMMAR SOMMAR SOMMAR!!! WOHOOO!!! LOVE IT!!;)



Forts njuta.. Va bli nästa äventyr, måste ses och planera in nått som man kan se fram emot:)



Tack för igår, det va fest:)

PUSS

2010-06-30 @ 22:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0