O-Ringen.

O-Ringen. Fem dagar, från kl. 08,30 till sena eftermiddagen sprang det runt människor i skogarna kring Örebro. Det är ett konstant flöde i de 8 upploppsfållorna med alla möjliga olika sorters människor.
En häftig, ovanlig sport är vad det är, där alla kan deltaga, vilken ambition man än har. De äldsta gubbarna och tanterna (med käpp!) till världens superelit, till de små kidsen med sina "skuggor". Det är en härlig känsla att befinna sig där, mitt i världens största orienteringstävling.

Välkommen till O-Ringen i Örebro.


Nöjd 18:e plats av 135 i D21k efter första etappen i den extremt kluriga terrängen i Kilsbergen.
(Seriöst så blev jag rädd för banan när jag såg den!)

Många som cyklade till etappbussarna.


Rasmus och Axel lyckades hamna i tv..


Tisdag kväll hade supereliten sprintorientering i Örebro stadspark. Härligt, soligt väder och massa, massa folk som vistades i parken. Så kul :)

Efter tre etapper var det vilodag. Då cyklade jag, mamma och pappa på utflykt till Hjälmaren. Vackert! Sedan köpte vi fika och satte oss på gröngräset i stadsparken. So nice!


Tufft, men superroligt upplopp på fjärde etappen.


I busskön på fjärde etappen började det regna igen.


Pappa spurta i mål på fredagens, femte och sista etappen. Ett bra lopp!


Det är inte helt riskfritt det här med att orientera. För känsliga läsare gör jag här med en varning för något obehagliga bilder... :P
Uppriven på armen.


Jordgetingstick i låret.

Blåmärke på andra låret.

Eller så hoppar man i i en djup, lerig "bäck"...

Tummen upp! för de täta träden, blöta mossarna, leriga bäckarna som ger ännu mer tjusning till sporten! :D

I slutändan blev en 9:e placering för mig :)




Kommentarer
Postat av: David

Usch, jordgetingstick! Det är nog det värsta jag varit med om, när det kommer till insektsbett/stick. Det gör så sjuukt ont precis när de sticker.

2010-07-30 @ 22:52:33
Postat av: Lisa

GRATTIS, LINA.

Du är så himla duktig. :)

Tur att ni hade en trevlig vecka.



På måndag blir det smålandsstenar dårå. Och du vet vad som gäller om det blir en speciell film? Hehe.

2010-07-31 @ 00:01:59
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Maggan

Bra jobbat Lina!

2010-07-31 @ 09:26:02
Postat av: Lina

Tack så mycket! :)

2010-07-31 @ 10:41:41
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Emma k

Hej lina!!!



Wow va grymt du är..

Ja hade kommit sist om ja hade följt med dig. haha:)

Själv mår ja fint, sliten. Kom hem idag kl 10.00 från jämtlandsfjällen. Det har varit helt underbart härligt, ha sätt så myckert varkert. Har konstaterat att jag älskar Sverige, SKa uppdatera min blogg nu så gå in och titta:)



Nu är ja hemma hela vecka 31, 32, 33.. Hoppas vi kan ses och hitta på saker.. Miss you.. KRAM

2010-07-31 @ 12:22:09
Postat av: Elin

Grattis Lina, jag blir så imponerad! Miss u, massa kramar

2010-07-31 @ 15:00:28
Postat av: Lina

Hej tjejer! :)

Tack så mycket! Det var riktigt kul! Men ack så klurigt. :)

Härligt du haft det fint i fjällen emma. Ska kika din blogg! Jag är ant. hemma 9 augusti och framåt. Va jag vet nu iaf. haha. Åker upp till Funäsdalen tis-sön på fjäll-OL :) :)

kramar!!

2010-07-31 @ 18:04:48
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0