Kanothajk!

Torsdag till fredag åkte jag, Lisa, Linus och Albin på kanothajk. Vi körde till grabbsen i Smålandsstenar, sedan blev det snabbaste mathandlingen någonsin. Tänk vilken tid jag hade sparat om jag var kille när jag handlade mat alltså. Efter detta åkte vi till Hestra för att lägga i kanoterna i Nissan. Tog sin lilla tid att hitta dit vi ville. Sanningen är den att vi aldrig hittade dit. Hade tänkt paddla norr ut, men det fick bli åt söder i stället.. Men det var ju lika fint det! :) Efter vad som blev halva vägen stannade vi för att laga middag. Mackisar och köttisar bestod den av. och lite gurka. Sedan fortsatte vi åt söder två timmar till, tills vi kom till ett ställe vi tyckte passade till lägerplats. Albin drog upp en gädda som han tillagade åt oss. Utan salt smakade den dock en aning för mycket Nissanvatten... Men det är ju känsla med fresh egenfångad fish! Sov gjorde vi under en stor, vacker gran. Idag blev det ännu mer fiskande (Jo, Albin vann fisketävlingen med sju stycken...) Vi möttes av en kraftig fors så vi fick hoppa ur kanoterna och vada upp med dem. Back to the base och sen till Smålandsstenar för ännu en middag med mackaroner, köttbullar och lite gurka. Fint. Härlig hajk!
Ready to take off. Albin, Linus och jag.

LisaLina. :)
.
Middag blev på en halvö.
.
Storfiskaren Albin.
.
Fiskrensning in action.
.
Inget ålfiske utan pannlampor.
.
God morgon söta syster!
.
Campen.
.
Mycket fiske..
.
Äppelpaus på samma halvö på hemvägen.
.
Klurigt att ta sig uppför forsen.
.
Fin paddling med Isaberg i bakgrunden.

Imån bär det upp till Örebro och O-Ringen för en vecka. Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Linus

Riktigt fint:)

2010-07-24 @ 11:45:10
Postat av: Lina

Fint är rätta ordet!

2010-07-24 @ 12:09:04
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Han verkar vara en riktig storfiskare den där Albin!

2010-07-24 @ 15:33:48
Postat av: Lisa

Jag gillar äppelpose-bilden! Haha.



Och att det verkligen inte ser ut som en fors där jag och Albin paddlar järnet.



Haha!

2010-07-25 @ 02:17:43
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0