Quiksilver Roxy Pro surf comp.

Idag var jag, Lena tysk, Sara norsk, Johan svensk och Antonia tysk i Coolangatta för att kika på den stora surftävlingen Quiksilver Roxy Pro surf competition. Arrangemang mellan den 26:e februari och 10:e mars. Kan ju inte påstå att någon av oss var särskilt insatt i varken tävlingen eller sporten hehe. Men jag kommer verkligen åka dit igen, spec när världsstjärnorna surfar!
Roligast var nog när vi alla införskaffade varsitt gratis (vad vi trodde var lepsyl), och Sara tog det på sina läppar. "Hur ser det ut?" Sa hon till oss. och haha, de var helt knallorangea! kul haha. Var inte lepsyl, utan zink som man har i ansiktet som inte släpper igenom någon sol. Men ändå, vem vill gå runt och vara helt orange i ansiktet!? Traditionsenligt i Coolangatta gick vi till Gloria Jeans coffees. Nice såklart.

Ikväll ska jag på houseparty i kyrkan i Kingscliff, vet aldrig vad det kan innebära haha ;) Såg ju bara förra veckan.. Har inte Bre och Peter några speciella planer för söndag em (har dock för mig att de ska nånstans =/ )iaf så ska jag med Luke o Co. på cliff jumping after church! Ni behöver dock inte oroa er, jag gör ingenting dumt.. säkert. 

Johan och Antonia.


One of the surfers..

Klockan är slagen att gå till bus stop och hämta kidsen. Ha de fint! :)

Kommentarer
Postat av: pappa

I AUS har de surfing. I Sverige har vi Cross country skiing. Verkar vara en stor tävling. Åker till Sälen på onsdag. Blir väl ett och annat par att valla inför Vasan.

Tummis från Pappa

2010-02-26 @ 12:17:39
Postat av: Lina

Jo precis. Ingen här som bryr sig om längdskidor. Undra ens om de vet vad det är!

Härligt, härligt! Åh, vasaloppsveckan! Lycka till med alla skidor, kommer bli kanonkul! :D Tummis och kanonstor kram från mig <3

2010-02-27 @ 01:14:34
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Gunilla

Hej!

Har precis sett på damernas 3 mil, helt ok resultat av de svenska tjejerna, trots att det inte blev någon medalj. Istället blev det guld till Polen (grattis Adam). Joke var och hälsade på hon hade en vän från sydafrika med sig. Han har kommit till Sverige för att åka Vasaloppet, skall åka både stafett vasan och Vasaloppet. Eftersom han aldrig har åkt skidor gav Kennet honom lite skidtips. Dock inte ute i spåret eftersom det har töat. Jag får följa honom på söndag för att se hur det går att ta sig runt utan någon skidträning/teknik. Eric skall flytta till sin lägenhet nu d 1 mars. Kram mamma

2010-02-27 @ 22:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0