2011-03-06.

2011-03-06! That is the day!
Dagen då jag tänker åka mitt tredje Vasalopp!
Ni kan ju tänka er motivationen inför världens härligaste skidlopp, och dubbla det! Hade jag haft möjlighet hade jag såklart stått på startlinjen nu om en vecka. Men nu är det ju inte riktigt så.. Därför börjar jag idag, officiellt min träning inför Vasaloppet 2011! :)
Fick äntligen mitt gymkort idag! (dock har jag kunnat gå till gymmet så mkt jag velat) Så 10 km på roddmaskinen är ju en kanonstart inför mitt kommande träningsår. Har inte roddat sen jag vet inte när.. var nog innan förra årets vasalopp! Så riktigt roligt :D Följer mammas exempel att lyssna på ljudbok samtidigt. yeah!

Började dagen i kyrkan i Kingscliff, nice :) Båda kidsen Jemma och Lukas var med idag. De har typ som söndagsskolan hemma, fast de kallar det "kids church". och när jag träffade Jemma och Lukas efter kids church frågade båda två helt upphetsade "när ska vi gå nästa gång!? Ska vi gå ikväll!?" haha, kul!
Egentligen skulle vi allihopa till Coolangatta och kolla surftävlingen sen, men eftersom det varit nån tsunami var det inställt. Då cyklade vi iväg till gymmet. Nu har just Peter och Bre åkt iväg på en invigning av en ny surf-club/hotell. och jag och kidsen ska strax cykla iväg till deras mamma för en liten visit.

Nu har jag bokat flyg både till Melbourne och Alice Springs sista veckan i mars! Wihoo! Kl. 08.05 morgonen den 24 (Lisas födelsedag!) flyger jag till Melbourne :D dagen efter flyger jag med Linnea, Maggan och Lennart till Alice Springs! Så spännande!! Tisdagen flyger vi tillbaka till Melbourne, och sen em den 31 mars flyger jag hit till Casuarina igen. Sounds good!! :D Nu måste jag bara tänka ut vad jag vill passa på att göra i Melbourne mer än att träffa mina kära släktingar. :) Löptur på min Princes Route står överst på den listan :)

Till syster Lisa, vad passar bättre! ;) haha.

Kommentarer
Postat av: Maggan

Vad roligt det ska bli att träffa dig. Du verkar ha det så bra där uppe o vilken härlig "nanny" de har Lucas o Jemma, hälsa dem från mig!

2010-02-28 @ 08:58:02
Postat av: Lina

Åh! Det ska bli så härligt att träffa er snart! Önskar jag kunde vara med och mot ta er på flygplatsen :) Men tänk att jag kommer till Melbourne igen! :) Och sen Alice Springs! och med er!! Sicken bonus! Efter det har jag ju sett hela landet. coolt! Det är jättebra här uppe nu :) Jag trivs kanonens!

2010-02-28 @ 10:52:28
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Gunilla

När jag ikväll var ute och gick med Katarina berättade hon om Tsunami varning just på guld cost. Jag hade ingen aning om det. Hur blev det utmed östkusten i oz? Du får berätta? Bra att resan till Melbourne är bokad. Är det något vi skall skicka med Maggan och Lennart? Så hörsvi på tisdag morgon om allt funkar Stor kram Mamma

2010-02-28 @ 22:29:01
Postat av: pappa

Hej Lina!

Vasaloppsveckan har börjat. Sammandrag från tjejvasan på TV idag. Så nu är det igång. Härligt. Tittade på 5 milen ikväll. Johan Olsson trea starkt av honom. Men ingen rör Petter Northug i spurten. Teichman tvåa. Lisa, Eric, o Kajsa körde skidor på elljusspåret, lite blött men det gick bra. Jag körde 5 varv tidigare på dagen. Vilken härlig bild, lätta i steget.

Tummis från pappa

2010-02-28 @ 22:42:04
Postat av: Lina

Åh! Vad härligt att vasaloppsveckan är igång! :D Va skoj att du ska upp ännu ett år! Du har samlat på dig endel nu :) Men är du inte sugen på att köra vasan ändå?

Northug alltså! Att han är med där med, galet. Cool han är! Skoter, skoter! :D Kommer ihåg när jag och Eric körde runt förra året wihoo! Dubbeltumme!

2010-03-01 @ 02:23:28
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Lina

Mamma, jag visste knappt om det där med tsunami, de sa det i kyrkan på fm. sen sa Peter att tävlingen var inställd pga tsunamivarning.. Hade varit en tsunami i kina, och de varnade att det kunde komma lite svallvågor hit oxå.. så man skulle hålla sig på lite avstånd från stranden. Men jag märkte inte av något. och när jag gick en sväng på beachen igår mötte jag lite andra folk, så det var nog inget märkvärdigt. Inte här i Casuarina iaf. Jag ska nog gå ner en sväng till havet nu :) trots att det är igenmulet på vår lilla himmel :)

Försöker tänka ut något jag behöver som ni får skicka med... :) Men samtidigt vill jag inte har något som tar massa extra vikt när jag ska åka hem sen hehe. I morse var jag på yoga, nice :) Hörs imån :D Stor stor kram!!

2010-03-01 @ 02:29:04
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0