Ski. födelsedagsfika. lucia. tomteslaget.

Sicken fin dag idag!
Härlig start på dagen med lektionen Bön och andliga övningar, vi tillverkade våra egna bönekort. Julsånger i bakgrunden och ett fint, högt, rött tänt ljus. :) Slutade kl. 12 idag och då blev det skidåkning på golfbanan. Men vilka hemska spår. De måste ha spårat i kramsnö så isiga som de var. (pappa lärde mig tidigare i veckan, att spåren blir isrännor då man spårar i kramsnö. Något att undvika!!) Jag föll två ggr t.o.m. Brist på stabila stavgrepp på vissa ställen p.g.a alla snöklumpar jämte spåren. Sen kom jag lite fort i en [köva] som jag just sa. Men det var härligt att åka iallafall. Sol och blå himmel! :)

Efter detta cyklade jag och Petter in till stan för hans födelsedagsfika! Introducerade chai latte för honom, mycket uppskattad av oss båda. :) Serri, chai latte är nummer tre på min dryckeslista.
1. Vatten.
2. Havredryck.
3. Te. och Chai latte!

Det blev även två julklappar inhandlade :) Back lite lagom sent till middagen och därefter lussade vi (skolans luciatrupp) för pensionärsgänget som var på julbord i herrgården ikväll. Så fint och mysigt :) Efter detta bar det upp till hallen för tomteslaget. Badmintonturnering. Helt oplanerad medverkan från min sida. Gick dit för att vara publik, men nog att jag blev sugen på att spela. Två girls som inte dök upp, så jag hoppade in istället. Tur jag förberett mig för kyla med leggings under jeansen. Spelade nämligen i leggingsen och linne. Kändes verkligen konstigt att inte ha rediga idrottskläder på mig! Första matchen spelade jag barfota. Gick väldigt bra till en början. De två andra matcherna (innan jag åkte ut) hade jag lycka att låna Julias skor. Riktigt skoj och jobbigt att spela. Sen blev det kvällsfika och julkalendertittande med Julia.


Kul hade vi :)
Julia, Sofia, jag, Oscar, Ylva, Elin och Frida.


Stabila stjärngossarna Zacke och Petter.
Tänker på Sailor Moon när jag ser deras stjärnor, "månkraft, förvandla mig!" Eller vad de nu sa.


Söta sverige-tomtechicksen Elin och Frida.


Martin i sin grymma tomteluva!


Kommentarer
Postat av: pappa

Hej!

I vilken (köva) va de. Hoppas de spårar nytt nu när det kommer mer snö. Körde själv igår på Amerika spåret. Gick kanon. Kolla din mail Lina.

2010-12-16 @ 08:40:19
Postat av: Lina

Hej!

Det var sista innan man kommer till bilpakeringen, där de andra börjar rundan. Ja, hoppas de spårar nytt tills nästa gång! Du åker mycket du käre far. Go for ski!

2010-12-16 @ 15:31:52
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0