Blueberries.

Äntligen har jag fått blåbär.
Plocka blåbär. Rensa blåbär. Baka med blåbär. Äta blåbär.
Blåbär är mina små favoriter.
Yeh haha... Jag och Linus plockade blåbär på Hörle Moar.
.
Plock, plock. med grep. Linus.
Har jag aldrig använt, inte ens sett i verkligheten förr. När jag och Christin plockar använder vi finmotoriken, fingrarna i stället. Men vill man vara extra effektiv -använd blåbärsgrep. Det var skoj faktiskt. Man märker ju att man får några i spannen!
.
Got ya little frog! :)
.
Hem och rensa. (För det behövs när man plockar med grep). Blev 8 liter! Jag har aldrig i mitt liv plockat så många! Sen blev det blåbärspaj!

Lördag med Lö:Da ;)
Fest för Jakob och Linus vid Bolmen. Började inte så bra med att jag och Christin var tvugna att ändra vår resrutt pga en trafikolycka mellan Kärda och Forsheda. Ringde Christin om vi skulle åka lite senare, men man kan visst åka över Hånger om man vill. Så då gjorde vi det. Väl i Dannäs gick det bara utför, när vi satt i bilen och snackade om hur man körde sedan dök vår räddning upp. En skylt som det med tydlig text stod Bolmsö 25. "Å Bolmsö, det är ju dit vi ska!" Så vi körde på... efter 20 min... "Å, Tannåker! Här känner jag igen mig! Mickan har stuga här!" sa Christin. Men.. stugan låg inte på samma sida som Jakobs. Ooo ja, vi befann oss på fel sida av denna stora sjö! Hrm, kolla kartan, ringa grabbsen "går färjan fortfarande?" Tur väl gjorde den det. Så vi fick köra upp till spetsen av Bolmsö, ringa färjemannen, invänta färjan, åka färja och slutligen, 1,5 h sent anlända till kalaset. Men kul hade vi haft, och kul skulle vi få!
Turist på hemmaplan! Är så gulligt att de har färja här i Bolmen! :)

Söndag har jag hängt i Smålandsstenar. Anton gjorde sin premiärpredikan på gudstjänsten, "rättfärdighet" sen sprangs det naturpasset. Film och våffelkväll på 3 Björkar. Värsta hemska filmen, Hotel Rwanda. som handlade om folkmordet i Rwanda 1994.

Kommentarer
Postat av: Linus

Mycket trevlig helg!

2010-08-16 @ 11:59:56
Postat av: Maggan

Vilken härlig blåbärsskog, jag har också svårt med "plockare", men visst är de flinka de som kan!

2010-08-17 @ 11:31:40
Postat av: Lina

Ja, go for the blåbärsskog! :) Mamma har gjort i ordning en liten burk med blåbärssylt som jag ska ta med till skolan :)

2010-08-17 @ 15:20:29
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Bärplockare heter det... grep är nåt annat

2010-08-18 @ 00:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0