Uluru-trip. Last part.

Kom på att jag inte uppdaterat färdigt om Uluru-veckan haha.
Senast var soluppgång och vandring i Kata-Tjuta. Nu kommer lite bilder på resten av veckan :)



Frukost. Frukt, gröt och kanel. (yoghurt för Lennart).


Vårt cabin-house.


Vägen på campingen. Här såg vi en dingo!


Lycklig över poolen. Maggan är en redig hajare på att bada ska ni veta!


On the way to Alice Springs. Far far away in aussi-land!

Vi hade två nätter i Alice Springs. Söndag till tisdag. På måndagen gjorde vi en utflykt till ett nice place som heter Ellery Creek! Freshwaterhole omringat av bergen. Verkligen en plats vi gillar! Vår stil! :D


Ellery Creek. 8 mil åt något väderstreck från Alice Springs. Öster tror jag.


Maggan badade, simmade och explorade massor! Visste jag inte om min faster!


Maggan och jag. Jag, Maggan och Linnea simmade mellan bergen där borta. So nice alltså!! Linnea hade sin waterproof-camera med sig så det blev väldigt nice bilder ska ni veta. Hoppas få dem snart :) Innan jag lämnar Oz iaf.


På vägen hem igen körde vi upp till en look-out. Såhär var landskapet, mil efter mil, efter mil...


Alice Springs är seriöst det mest outback jag varit! Bara massa aborginer och öde landskap.


Kusiner vid look-out över Alice Springs.
Staden ligger jättehäftigt ska jag säga! Ni ser bergen där borta, de går runt hela staden.


Linnea gör pancakes!


Pancake-party!


Sen gick jag och Linnea för att explora (är det ens ett redigt ord?) campingen i Alice Springs.
This was no. 1! Wihoo! Oj vad vi hoppade haha :D



En av de fina playgroundsen..


Efter många mil såg bilen ut såhär... Full av massa döda flugor och fjärilar!
Ingen fågel som fastnat i allafall.. Såg jag på en OL-tävling en gång.



Ja a, lovely town det där...

Jag, Linnea och Lennart åkte iväg på road-trainjakt! I sista stund hittade vi ett som höll på att fylla bränsle.. 


Roadtrain! Ser ni, 4 släp. De är enorma!


Tisdag morgon, strax bar det iväg till flygplatsen.


HÄR! har vi varit! Mitten av jättelandet! SO cool! :D

Hem till Melbourne igen. Där blev det att springa härliga Princes route igen! Åh vad jag har saknat den :) En natt i Melbourne sen flög jag upp till Gold Coast igen!


Det här känner vi igen! McKinnon station! Jag, Maggan och Lennart åkte in till stan för avslutningsfika på Starbucks. Därefter åkte jag skybussen till airporten ännu en gång. 15:e gången Tullamarine, wii ;)


Coffee och scones! Det bästa!


Starbucks! Vad som speglar sig i glaset till höger är de två säkerhetsvakterna som kom fram till mig för att meddela att det är förbjudet att fota här. oups!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh, Lina!

Vilken resa alltså! Har du inga bilder på några auberginer? :)



Jag vill också se dedära bilderna från Linneas vattensäkra kamera.



Jag bara måste tillbaka till Australien någongång. Snart. :P

Hehe...

2010-04-18 @ 11:28:14
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Lina

Å hej min lilla Lisa :D

A du, sicken toppenresa!!

oj, haha, slog mig nu när du fråga att jag inte har på några aborginer! Var ju fullt av dem i hela Alice Springs så jag borde ju passat på att fota.. långsamma är de oxå så det skulle ju inte vatt något problem att få dem att fastna på korten ;)



Du kan komma hit nu ju :) Kan du bo här hos oss mina sista veckor. Fråga skolan om du kan få någon mer praktikvecka... Nae haha, men nån annan gång i livet :) Saknar dig lilla syster <3 (menar lilla syster så du inte tror jag särskriver lillasyster haha.) Pussar!!

2010-04-18 @ 12:07:49
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Maggan

Visst var det härligt!

2010-04-18 @ 15:49:39
Postat av: Lisa

Jag saknar dig också, Lina.



Vi får allt ta och åka ner till Aussie-land någongång du och jag.



Idag har jag kollat på MASSA bilder från vår resa. Jag saknar det. Och dig. Så jag la upp lite foton på min blogg. Hehe.



Maggan. Om du ser detta kan du väl skriva lite hur det går för er med hemresan?

2010-04-18 @ 18:49:13
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: pappa

Hej Lina!

Tack för en fantastisk reseskildring. Åh dessa fina bilder du levererar. Badbilderna ser härliga ut. Måste varit fantastiskt i värmen att slänga sig i vattnet.

Tummis från pappa

2010-04-18 @ 20:52:55
Postat av: Lina

ja maggan!! Det var så härftigt och härligt! :D Bättre än Abu Dhabi kan jag tänka... hehe. Hoppas verkligen ni kommer hem snart!



Kollat fotona Lisa, de härliga minnena kommer tillbaka! Åh så coolt! :D Jag tänkte börja sortera lite bland mina bilder redan här nere.. så blir det inte lika mycket när jag kommer hem :)



Hej pappa :) Varsågod :) Det där att slänga sig i vattnet beror helt på vem du frågar haha. Maggan håller verkligen med! Jag är hyffsat på. Linnea mindre och Lennart... nej! haha. Platsen var iaf very nice! Sån vi lätt skulle leteat upp om vi var där! :D



Pussar och kramar!

2010-04-19 @ 00:09:16
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0