Heldag med Bre.

Heldag med Bre!
Kidsen har varit med Annika idag, och jag med Bre. Later som hon passat mig haha. Nae, vi hade saker att fixa infor tisdag, da jag ska med henne till fashion/stylist school! Det blev manga timmar i Tweed city shopping centre (usch vad jag ogillar engelskans sarskrivningar! darfor jag satter bindestreck pa alla de orden..). Inforskaffade endel hair-things. (Lockar, lockar i mitt har pa tisdag, wiho ;)) Vi beskadade varsta uppvisningen med ormar! Usch, usch, usch! (Lisa, jag sager bara, hjalp du skulle typ svimmat!) Vi sag bla.a en tiger-snake, sadan jag, mamma och pappa sag live, i sin ratta natur pa Tasmanien! Egentligen tankte vi hem och ova make-up sen, men det tog for mycket pa vara krafter det har sa vi hyrde New Moon och kollade istallet :) Far bli bade hair och make-up iman istallet! Excited!

Idag borjar Maggan och Lennart sin hemresa till Sverige! 4 veckor gar fort! Kan inte fatta att de varit har sa lange faktiskt. De flyger samma rutt som jag ska gora. Melbourne-Abu Dhabi 14 timmar. Abu Dhabi-Bryssel 7 timmar. Sen flyger de dock till Landvetter, och jag till Arlanda. Landar gor vi svensk kvall dagen efter. Ni forstar hur langt bort Australien ar nu hoppas jag! En jatteharlig kompis, Bonnie, fragade om jag bor nara Stockholm (Hon ar sjukt inne i Stockholm ska ni veta, modet da alltsa. Tror dock inte hon hort talas om Fjallraven.. Men Bre har Nudie-jeans! I like, I like, I like! :D) aja, haha. angaende nara till Stockholm svarade jag utan att tanka "nae, det e inte sa nara, tar typ 4 timmar." "What? Lina, det ar ju nara!" och jo, jamfor man sa, da ar det ju valdigt nara.. Jag har sagt att nar hon kommer till Sverige, da moter jag upp henne vart som helst. Sverige har inga avstand!


Kommentarer
Postat av: pappa

Hej Lina!

Att Tigersnake Lina. Vilken häftig upplevelse när jag satte foten 20 cm från den stora svarta. Fin vandring vi gjorde till Wineglass bay. Tänk att det redan är dags för hemresa för Maggan o Lennart. Det går så fort. I kväll cyklade jag o Eric med Nordic club. Vi körde Klevshult o Hagshults rundan 52 km. Lisa var på Stigen träning O mamma är på kurs med jobbet. Kommer hem imån.

Tummis från pappa

2010-04-15 @ 23:32:39
Postat av: Lina

Hej pappa! Aaaa ormarna vid wineglass var inte att leka med! å mamma då, hahaha ;) Maggan och Lennart är fast i Abu Dhabi, vatt vulkanutbrott på island så de väntar att flygplatsen i europa ska öppna! Fick just sms att de installerat sig på ett hotell i staden med värsta panoramautsikt wow. Men jag hoppas de kan fortsätta hemåt snart :) Härligt ni cyklar så mkt :) Tummis!!

2010-04-16 @ 08:35:49
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Lisa

Hemskt vad mycket ormar du får se under din australienvistelse. Det är nog mer än vad Linnea och Adam lyckats med. Hehe...



Hur blir det för Maggan och Lennart nu i och med vulkanutbrottet? (Nu läste jag precis på din kommentar att de är fast i Abu Dhabi.)

Och där lär de ju vara kvar ett tag. Det går inga somhelst flyg till eller från Sverige, och man har ingen aning om hur länge det kommer gälla.



Det låter som du har det toppen. Vad roligt med make-up och fashion och allt detdära.

Henny fotade mig igår. Hon tänkte lite frost, typ. Så jag hade grå och vit ögonskugga i ansiktet, och på ögonfransarna. På läpparna hade jag socker. HAHA!

Nu är det helg, och det ska bli skönt.



Ha det toppen.

Och hälsa din au-pair-familj så mycket. :)

2010-04-16 @ 08:43:54
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej Lisa! :D Ja du! Ormarnas land! Var på en very nice wildlife world med kidsen idag! Å där var det oxå en ormshow ;)Å du! Jag höll en!!!! Egentligen är det dock förvånande att man inte ser fler ormar i aus ändå.. Jag hör ju till undantaget, att ha sett 2 in the real environment liksom!



Vet inte alls hur länge de blir i Abu Dhabi. Borde ju kännas lite snopet, när man tror att man ska komma till sverige direkt! Men coolt ändå. Är ju typ Dubai!



Å kul med Hennys foton, jag vill se! Lägg upp på bloggen! Nu kom jag just hem från Johan, och innan det skype med emma. Nice nice! :) Ha en skön fredag! Pussar och kramar!

2010-04-16 @ 15:23:11
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Gunilla

hej!

Nu är det helg igen och precis en månad till du starta resan hem till Sverige. Idag har det varit en blås dag, var och handlade lite sen har jag bakat bröd och brödbullar. Lisa va med lite också hon var sugen på kringlor så hon bakade det, det ska bli gott att testa ikväll, de var ju längesedan vi bakade kringlor. Eric är hemma nu har cyklat en kortade runda med pappa idag, (det blåser ju mycket) Senare ikväll skall han jobba, Lisa och Kajsa är i Gislaved. Jag o Kennet skall nog titta på sista delen av Stieg Larssons trilogi. Kram ta vara på tiden Mamma

2010-04-17 @ 19:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0