Good Friday 2.

Daniel (Kroken!) svarade just på min fråga, så jag kopierar hans svar så ni också blir lite klokare! :)

"Det finns (minst) två teorier om Good Friday. Den första är att Good kommer från God, och att det alltså betyder God's Friday, alltså snarare Guds Fredag än God Fredag. Men en annan teori är att det heter just Good Friday tack vare allt det oerhört goda som kom ur att Jesus offrade sitt liv. Att man i de engelskspråkig...a delarna ser det lite mer positivt för vad som komma skall när Jesus uppstod snarare än vad som hände på just fredagen."

(En kompis här har en tredje teori, Good Friday just för att man är ledig från skola och jobb. "That's good!" ;)

Kommentarer
Postat av: gunilla

Hej Lina!

Idag när det är påskafton, har det varit en härlig vårdag. Solen har strålat så det har varit en riktigt fin dag. Lisa har suttit på altanen och kopplat av med att lyssnat på sin ipod och känna solens varma strålar. Ikväll var Kjell och barnen och åt lite mat. Kul att träffas det blir inte så ofta. Han skall hämta Jim i morgon som kommer med flyget till Säve. Kul att se alla bilder, nu även på Peter, barnen och den härliga stranden. Jag kom precis på att Katarina och Hanna var och sa hej idag. Kul att träffa Hanna (och Katarina förstås). Kram Mamma

2010-04-03 @ 21:21:48
Postat av: Lina

Låter härligt! Kul att Kjell o Co. vatt hos er! Visst är det konstigt, att även att man bor nära varandra så "hinner" man inte träffas så ofta... gäller att bestämma bara ju :) Jag kan se Lisa framför mig när hon sitter på altis :) Härligt! Å skoj att Jim kommer! Kul du redan träffat Hanna! :D STOR KRAM OCH PUSS!

2010-04-04 @ 00:24:00
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0