Cykelhelg!

I helgen går Göteborgsgirot av stapeln här i stan. Första året för denna cykelfest som är en helg med ca 3000 cyklister där etapp 1 består av 6,7 mil landsvägscykling och etapp 2 är 3,5/2,5 mil mtb.

Idag var det racertävlingen och det var riktigt skoj att titta på. Nästa år tänker jag minsann vara med och cykla! Kollade först på starten vid Ullevi och sedan en stund i slutet av banan uppe vid Härlanda tjärn i Skatås. Nice!! :D Kan tänka mig att det var en riktigt härlig dag för cyklisterna! Tävlingen gick genom alla Göteborgs, sju stadsdelar. Så det blir ju faktiskt en sightseeing i staden, kul! :)

Jag blev verkligen taggad för racern så jag stack ut en runda själv senare. :) Cyklade till Mölnlycke och tillbaka. Dessutom måste vi göra en satsning nu för det är inte ens en månad kvar till Nationaldagsloppet vi ska cykla. Åh, ska bli så roligt!! :D


Kommentarer
Postat av: Pappa

Nästa år är vi med.

2013-05-11 @ 23:21:25
Postat av: Lina

Yes, vi satsar på nästa år! Tur vi har ett gäng innan dess :)

2013-05-12 @ 00:03:47
Postat av: Lina

Ett gäng tävlingar innan dess alltså.

2013-05-12 @ 00:04:12
Postat av: Maggan

Ni kanske är ett helt gäng innan dess också!

2013-05-12 @ 10:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0