På himlen lyser stjärnorna.

Beautiful day. Både gällande väder och vad dagen fylldes med :) Å jag skulle åka rullskidor till Tånnö, men när jag kom till backen i slutet av Hjälshammar knäckte jag typiskt min stav! Kunde åka någolunda back till bilen i allafall. (Den knäcktes nere vid spetsen..) Men så typiskt när jag kände mig så superstark. och är ju inte så kul å knäcka staven för den delen heller. hehe. Direkt till Osudden sen, där det blev bada, sola och fika med Christin och Emma :)
Osudden med Christin, Emma och massa, massa andra soldyrkare.

Hem för middag och packa sovgrejer! Ner till Apladalen där det var musikcafé :)

Det kom endel folk :)


Söta syster.


Niklas spelade :D

Direkt till Emma sen. Kolla Allsång på Skansen och movie night, Hundtricket. Slutet är ju för gulligt alltså, sweet. Massa te och rabarbersaft. Jag vill också göra rabarbersaft! Sen gav vi oss ut i trädgården för att sova.


Laddade!


Å det blev varmt, bytte underställen mot t-shirts. Mössa eller strumpor behövdes inte heller. Att jag alltid tror det är så mycket kallare än vad det egentligen är. haha. Det blev en natt med små "wanna be andra mosebok plågor". Vi slapp flugsvärmar, hagel, gräshoppor och blod. Men väl mygg, knott och regn.. Efter en sådan här vacker, blå och solig dag kunde vi aldrig tänka oss att det skulle börja regna, men ack så fel vi hade. haha. Det börja dugga, sedan mer och mer. När det regnat ett tag hämtade vi en stor pressenning och la över oss.


Yeah! We did it, så mysigt att vakna ute alltså :D

Där gullvivan blommar..

OK Stigen-läger i Kalmar.
Helgen den 18-20 juni var vi på ett härligt läger i Kalmar med OK Stigen, the no. 1 OL-club :D
Det blev orientering under Ölandsbron, vattengympa, bröllopet, föreläsning och annat skoj. Söndagen vaknade jag på luftmadrassen av skönsång av mamma, pappa, Eric och Lisa. I'm 21! Yeah! ;D Sen OK Stigensång med hund-skäll som avslut, så kul hahaha. Träningen på söndagen var så rolig alltså! Jag och pappa sprang den 7 km långa banan tillsammans, å vi missa ingenting! Typ 5 sek. Å det var KUL! Sen tog vi den korta OL-banan också. Är mina järntabletter som piggar till mig! :D Kul, kul, kul! Middag och avslut sen fortsatte vi till soliga Öland. Där lämnade vi av Eric som skulle på cykelsemester, nice :) Jordgubbar och Paradis Verkstan.

Lördagens träning avslutad. Lunch vid Ölandsbron.


Liselott hade vattengympa med oss. Skoj :)


Njut.


Vi åkte till Öland.


Jordgubbar och lite födelsedagsfika :)


Väl hemma fick jag en härlig överraskning när mina tjejer kom förbi med blommor, jordgubbar, kladdkaka, glass och saft :)


Haha, härlig present va!? ;D


Midsommar
Midsommar firade vi i Nydala där vi lånade Emmas mormor och morfars hus. Tipsrunda, trädgårdsplockepinn, adventure krocket, midsommarmat, klostervandring, 3-kamp, jordgubbscheesecake, grillchill. Så härlig dag!
Krocket.

Midsommarbuffé.

Walk with an egg in the 3-kamp ;)

Kvällsmys
Vilken härlig sommar vi har fått va! :D Det är denna tid man ska vara ute och mysa! Näsudden och Osudden, the places to be :D
Kvällsdopp och kvällsfika på Näsudden :)


Nyhem.
I lördags var jag och dessa 4 tjejer på Nyhem :) Första mötet började härligt med lite "minns du sången stuk" och Erik Tilling. Men den där folkmusikgruppen var ju inte riktigt min stil.. De två timmarna var en aning sega.. Men sen, då träffade jag min underbara kidsister Karin! <3 och vi åt melon och ananas på åkern. (Folk kollade lite undrande på oss då vi lagt allt skal på marken bredvid, haha. Tog ju upp det såklart.) Träffade Erik L också, han hade föräldradag, sweet :) Ungdomsmöte kl.22 var såååå bra! :D
Nice på Nyhem :)

'
Schtek på Näsudden ;)

Nu har jag dessutom jobbat färdigt mina 4 veckor den här sommaren, SEMESTER :D
Åh, jag älskar mina barn på skolan! De är så himla söta!! I torsdags band vi midsommarkransar, sen dansa vi runt midsommarstången. Därefter bjöds det på jordgubbar och glass i gröngräset samtidigt som Leif spela gitarr och vi sjöng lite sommarsånger :) Det blev midsommarlunch och bad i vattenspridaren :D What a wonderful day! :D
Igår när jag, Christin och Emma hade kvällsmys vid Osudden träffa jag flera stycken av dem :) "HEEEEJ LINAAAA!!" åh!

A crazy day in Gothenburg.

Denna soliga och fina tisdag åkte jag, Lisa, Christin, Emma, Sara och Mimmi på äventyr till Göteborg!
En rolig dag som började med några timmar på stan och sedan begav vi oss till Liseberg. Varje gång jag är i Göteborg utbrister jag lika förvånat hur de olika platserna sitter ihop. "Ligger detta här, är det där". osv. "Men Linaaaa" säger Lisa bara, haha. Men jag vill se städerna på kartor! Jag är imponerad av Christin och Lisa som visste vart jag skulle köra :)
Crazy redan här. Ser inte ut som någon vet vart de ska...


"Detta är väl inte barnavdelningen eller!?" när vi såg dessa tights, men de var visst för oss "yngre vuxna"..


Efter shopping blev det Liseberg!


Balder och Spinnrock!



Kanonen!


KAFFE-paus! eller glass för de andra då.


Sen sa Sara nåt väldigt kul! Hahaha.


Efter supergulliga 3D-filmen "Sammys äventyr" begav vi oss till jättegungan..
.

Uppsvinget!


Swing swing! So much fun!


Höjdskräcken! Seriöst, jag har inte vågat åka den sen första gången. En gång med Linnea för många, många år sedan. Men, men.. va gör man inte på Crazy day!


Men den var nice, äkta nice! Å helt chockad att jag inte skrek någonting alls! Tappade andan mer :P men lilla Lisa fick förvånansvärt iväg ett tjut! Mer av förvåning dock.

Roligaste skratten fick vi i Spegelhuset! Så kul hahaha. Korta, tjocka, långa, smala.. det är så vi är.

Små wanna-be japaner. as I like them ;)


Tänk de som växer så här ojämnt..


Eller de som växer väldigt mycket...


Lite uuuuutdragna.


YEAH! Spegelhuset har aldrig varit så kul som den här gången! Har fler bilder, men de är bara för privat bruk ;)


And let the hunt begin... :P


Christin, Sara och Mimmi fick sina slänggungor.


Sista karusellen, Parisehjulet. I love these beautiful views!


Here we go! Everybody! :D



Summer time!

Första doppet i Sverige. Jag, Anna och Hanna på Näsudden.
.
Vi svänger loss med körsång Apladalen.. Lisa, Kersti, Hanna, Per och Anna.
.
Orientering/klubbmästerskapsdag med OK Stigen, Skillingaryd och Vaggeryd i Taberg och Huskvarna.
.
Bal i Jönköping. Jossan.
.
Jönköping. Fina Carolina.

Bal i Borås. Lisa och Micke.
.
Bal i Värnamo. Kajsa och David.
.
Skolavslutning i Arken med Rörstorpsskolan.
.
Påväg till studenten i Borås passa vi på att springa terrängloppet, Råskinnet i Anderstorp. Jag vann och Eric 3:a :)
.
Utanför Ljud- och Bildskolan i Borås.
.
Lisa och Smålandspojkarna. Erik, Jocke, Emil och Gustav.
.
Deras pimpade slamsugarlastbil.
.
Lets go for that!
.
Söta kusinbarn Jakob och pavlova.
.
Lördagen firades det på Hornaryd. Lisa och food!
.
Sara, Emma och jag :)
.
Lisa och 2/3 av systrarna Lindman.
De växer tjejerna..

Hurra för pappa!

Mitt i alla studentfestligheter har vi en födelsedag att fira!
grattis. Grattis. GRATTIS älskade pappa!!!
Hurra för far!

Festveckan!

Den är här! Studentveckan! :D
Måndag var en riktigt härlig girlie-day, då jag, Christin, Hanna och Amanda åkte till storstan, Jönköping. Trots regnet hade vi leendena på plats. Kan ju knappt bli bättre än med dessa underbara tjejer ;) Emma mötte upp oss också, så kul såklart! :D Vi kollade balen med studenterna från Sanda. Väldigt oorganiserat kändes det dock, här kunde de typ komma när de ville, det kom ett gäng å sen var det en lucka på 10 minuter... Stod bara några minuter innan Jossan kom, å sen fick vi vänta 1 h på Carro. Men så vackra!
Halvt ihjälfrusna blev det massa te på wienerkonditoriet innan tåget tog oss hem, mys <3
-
Bal nummer två var tisdagen i Borås.
"Lisa och Mikael, ett riktigt tandempar". Som de skrev i Borås Tidning ;D
Jag, Kajsa, Christin och Sara åkte upp till Borås, först blev det shopping innan vi trängde oss in i folkmassan för att kolla denna bal. :D Vi mötte mamma, pappa och Eric. Eric hade dessutom cyklat till Borås denna eftermiddag. Inte på tandemcykeln dock. Hade vatt kul i och för sig! haha. Jag och Christin tog oss en liten trip i parken på cykeln, äkta kul :) Sen blev det massa foton på fina balpar. Innan vi körde hemåt frågade vi oss fram till det berömda Café Bakgården. Chai Latte där smakar inte alls som i Aussie! Men vi hade mysigt ändå :)
-
Idag, onsdag var då veckans tredje bal, i Värnamo. Kajsa, Anna, Lovisa, Louise, Martina, Niklas, Sebastian, Filip. Så fina! Träffa tjejligan alltid lika nice! och Jocke! Så oväntat men skoj! haha. och Erik och David som jag premiärträffade idag :)
-
Imån är det skolavslutning på Rörstorp. Så mysigt med mina små kids! Tänk att somliga av dem har sin allra första skolavslutning i morgon! So cute! :D Sen sticker vi till Anderstorp för värsta superterrängtävlingen. Sicket ord! haha. Får skriva mer om den senare :D Hoppas det inte blir för kallt bara.. Därefter fortsätter vi till Borås för att ladda student. LBS ROCKS! Lisa har sitt utspring kl. 12.00 på fredagen (Be there!) Fest hemma hos Maggan och Lennart sen. Så vi tackar verkligen Axelssons att vi får fira hos dem! :) Lördag fortsätter vi firandet i Värnamo för er som vill hålla er på lokal mark.. Det blir verkligen kul det här asså! I love student!

Nu piper klockan för tårtbottnarna som mamma bakar.. be here som sagt. eller Borås.

Heja Sverige!

Borgen, huggormar, orientering, promenader på 'nya området', hembakat, cykling, Göteborgsvarvet, mossvandring, rullskidor, tea-partyn, Nydala, Jönköping och jobb. Det är i stort sätt mina två första veckor i Sverige :)

Första lördagen blev det att springa Göteborgsvarvet för mig och Eric! Med 58 000 anmälda är det världens största halvmarathon, 21 km. Äkta coolt. Visste inte alls hur kroppen skulle svara efter denna 40 timmarsresa med tidsskillnader och hej å hå med träningen där nere. Men Göteborgsvarvet är alltid Göteborgsvarvet!
GO FOR IT! Det är kul! Så kul! :D Kanonnöjd spurta jag i mål på tiden på 1:52:40. Under min uppvärmning i Slottsskogen sprang jag in i två pers som höll på att fota (mig) för fullt, Hanna och Jonas! Så kul :) 
Mamma och pappa hade stenkoll på mellantiderna med sms.


Söndagen blev det äventyr på Storemosse med mamma. :)

Halvvägs på vår vandring börja det ösregna så vi tog skydd under en gran.

Mysigt fika på mossen.
I lördags blev det tävlingspremiär. Sprint DM i Nässjö :D Wihoo! Nu har jag blivit så gammal att jag springer i klassen D21. och där ska jag vara tills jag är 35. Hur känns det va!? haha. Jag är jättenöjd med loppet, superkul bana med mycket vägval, kom 4:a :) Mamma kom delad 6:a (men de missade skriva hennes namn i Värnamo Nyheter! Gillar vi inte..) Eric hade ont i knäet, surt.
Pappa var snabb och vann, grattis! :D
Pappa på toppen i H55.

Efter tävlingen åkte vi till Jönköping där jag träffade Emma :D Var lite kul när vi gick från Rådhusparken till city centrum. Sa jag iaf till Emma "Åh, va roligt det är att vara i Jönköping! Det är så fint!" innan jag knappt hann avsluta meningen vände sig de två tjejerna framför oss om för att se vem som kunde säga nåt sådant.. haha.
Pannkakor.
Rix-fm festival.
Stadsvandring.
Piren. (kom ihåg vattenpölen där Emma.. hahaha)
Så fint, så vackert!
Uppför, uppför när vi gick till Fjällstugan för gudstjänsten på söndag morgon.
Bästa view:n :D

Jobbat har jag gjort varenda dag sen förra måndagen! Men åh seriöst, det är så kul att vara tillbaka på skolan :D Vi har haft kalas för sommarkidsen och tårtkalas. Igår var jag och bowlade med tre skönaste tjejerna, så kul haha. Idag har vi haft heldag i Apladalen. Stora lekplatsen, djuren och guidade vandringar i fina husen :) Åh det var verkligen roligt! :D och se så grönt det är ute!
Kidsen vid Per och Kersti. (berömda paret som inte kunde gifta sig förrens efter 12 år.)

Sötaste tjejerna på Gräshoppan!

Vi fick "fika från förr".. prickigkorvmackor och mjölk ur glasflaskor.
Superdupermysigt :D

Är så konstigt hur snabbt man kan vänja sig. Har ju varit rätt många kyliga dagar av dessa två veckor, trodde aldrig jag skulle behöva använda vantar liksom! Så igår när det blev soligt och varmt brast jag ut, "äntligen är det sommar"! Säger jag som egentligen haft värme i ett år nu.

Men nu är härliga sommaren här!

RSS 2.0