Dalarna

Vi hade en otroligt rolig vecka uppe i Dalarna! Så härligt att komma iväg en sväng nu innan skolan börjar. :) Torsdag hängde jag, Anders och Karl först på cykelvasamässan. glassade med varsin kaffe latte i solen, härligt! Kvällen var vi och fiskade i kvällssolen vid en fin liten sjö. Så, så härligt verkligen! Jag flugfiskade för första gången, kul!! Vi fick två fiskar var, gött! Torsdag kväll kom även de andra 10 stallkompisarma upp till stugorna. :)

Fredagen cyklade jag och Lisa Cykelvasan 45km. Åh vilken rolig dag!! Vilken tur att jag upptäckt hur KUL det är att cykla MTB! Med 45 km via "dödens backe" upp till Oxberg, en punktering spurtade vi i mål på tiden 2:20:32. Grabbarna i vårt stall "cyklamera" hejade grymt på oss också. Härligt!! Lördagen var det deras tur att cykla, 95km i kanonväder medan jag, Lisa och pappa hejade på dem i Mångsbodarna, Oxberg och på upploppet. Gött!! Imponerande, så kul!! Innan vi började hemresan söndag em var vi några stycken som cyklade 19 km grön i Rörbäcksnäs. Där finns några av Sveriges finaste och bästa mtb-leder så det gällde verkligen att passa på när vi var där! :D


Rörbäcksnäs

Idag har vi cyklat i Rörbäcksnäs. Jag körde nästan 40 km och Anders och Karl 45 km. Utan att överdriva så är det OTROLIGT vad gött vi har det!! Vilken natur, vilka stigar, vilka grabbar. Vi cyklade först två rundor och sedan åt vi vår medhavda pastalunch. Lite styrketräning på det och sen fit for fight för tredje rundan. Härligt!!!! Vilka stigar, man vill bara cykla mer och mer och mer!! Torsdag blir det ut och rulla lite för på fredag ska jag och Lisa cykla halvcykelvasan. Åh så kul det ska bli!!! Vi har värsta bästa blåbärsstället utanför stugan så ikväll plockade vi massa blåbär och gjorde paj, gott! Ska dra ut grabbarna på en pw imån bitti först innan det blir sconesmorgon. Nice!


Sälen!

Så nu är jag, Anders och Karl uppe i Sälen! :) En riktigt härlig resdag hade vi där det tog oss fyra stopp att finna ett bra lunchställe, blev i Filipstad tillslut. Vi köpte med oss goda kanelbullar från ett jättemysigt bageri innan Storfors. Handlat på Ica i Lindvallen, det är så otroligt effektivt att handla med killar ju. Inga konstigheter och snabbt går det! (Vi hann storhandla på en kvart!) Sen har vi lagat kvällsmiddag, spelat kort, skrattat otroligt och bara haft det riktigt gött! Imån blir det mtb och fiske! Ahhh, ska bli SÅÅÅ KUL!!!


Mamma och pappa imponerar!

Passa på att läs mamma och pappas blogg innan de är hemma i Värnamo igen. Efter en vecka på O-Ringen har de cyklat från Boden och söder ut, en resa på 140 mil. Jag är så grymt IMPONERAD och STOLT över mina kära föräldrar. Kopiera länken nedan. :)

http://gunillaokennet.outdrr.com/


Finfrukost

Efter en pw och jogg runt härlanda tjärn, 1h, med Emma blev det gofrukost. Hemmagjord müsli & turkyoghurt. Smoothie av banan, hallon, grön eko-mjölk, ingefära, kanel och linfrön.


Smoothies

Haft framme min mixer tre dagar i rad nu och gjort supergoda smoothies. Tycker det är rätt härligt att man kan lägga i lite vad man känner för och sedan mixa till en slät smoothie. Ikväll gjorde jag den här:


-Blåbär
-En banan
-1/2 avokado
-Grön eko-mjölk

-Mixa slät och toppa med linfrön. (Fröna har många bra hälsoeffekter, bla bra för att hålla magen i trim.) Gott med denna smoothie framför tv:n och Sommar med Ernst. Vilken skön man, hehe.

Jag har även gjort lite krämigare genom att mixa i turkyoghurt och a-fil. Jag har blandat med hallon, en bit äpple och lite riven ingefära. Toppat med kanel och cashewnuts. Det går ju göra smoothie med lite vad som helst. Ska återgå till min kära havredryck nu med, lär va riktigt bra för smoothies. :)

 
 
Supergott och en riktig hälsoboost!
 

Bröllop

I helgen var vi på ett SÅ fint bröllop för vår kära Johanna och sin make Gustav. En underbart vacker och rolig dag med vigsel i Fryele kyrka, och fest på Sölje loge. Åh vilken glädjedag!


Gött

Det här är ju bra gött ändå!
Osudden nu och ikväll reunion med Lisa & Robin, Eric & Zara.


Mtb med Tim

Ett pass på min kära mtb (får inte nog!!) så roligt! Idag har Tim varit här på besök och det var såklart skoj att cykla tillsammans! Han har tränat mtb sen han var nio så är ju mycket mer erfaren på mtb än vad jag är som har cyklat i en månad, (ni kanske tror att det är längre för det är ju mest mina mtb-pass de sista inläggen vatt om hehe.) Btw, med erfarenheten så stod Tim för grym stabilitet och coachande medan jag visade vägen runt i Delsjöterrängen. För det är minsann inte alltid stabilt när jag cyklar in på mindre stigar med klippor, rötter och stenar haha. Men jag övar, och jag märker framgång så det är roligt! Bara från igår till idag klarade jag en stig mycket bättre. Kul!

Vi cyklade från mig till Skatås och runt Delsjöarna via Bertilssons stuga och på några häststigar. Fortsatte upp till Västra långvattnet där det blev en skön paus i solen. Sen cyklade vi upp och ner för Brudarebacken, till Stora Delsjön via en liten stig och hemåt. En fin varierad runda på 2,5 mil. Härligt!

Cykel är verkligen ett utmärkt sätt att lära kroppen att vara igång en längre tid. Till skillnad från att va ute och springa i 30-40 min, blir cykel iaf ofta 1,5h. Man blir ju trött på ett helt annat sätt än med löpning så därför man orkar att hålla igång längre utan att känna den där jätteansträngningen. Det blir mer en "långsam ansträngning" tycker jag. Sen är det klart att det beror på hur intensiva cykelpass man kör. Jag hoppas iaf jag kommit till det stadiet nu då dessa träningsformer kompletterar varandra. Det vore gött!


RSS 2.0