En sväng i city

Tänkte skriva att jag "haft några händelserika dagar", men inser att det bara vatt 1,5. Torsdagen gick jag och Elina in till city en sväng. Besökte Balders Hage för första gången i Gbg. Ursprunget är ju i vackra Alingsås. Allt här i Gbg-affären var i princip Chabby chic inspirerat så det var inte så mycket att ha. Gick runt i lite affärer och det jag köpte var lite nya blommor till lägenheten. Fint! Ett rosenträd/buske med vita blommor att ha på fönsterbrädan i vardagsrummet och två krukor med minipåskliljor. En "plantering" för köksbordet och en för sovrummet. Verkligen vårkänsla till max. Härligt! Blev en Vanilla latte på nyöppnade Espresso House vid Brunnsparken också. God! (Elina drack chai te latte) Dock är det smått galet vilka priser kaffe har nu för tiden. 41-44 kr för en latte. Inredningen var riktigt skön med hög alpkänsla. Tapet som skulle föreställa en vägg av böcker, kuddar, mörka lampor, en liten mysig soffgrupp som toppades med en ljuskrona med renhorn. Fräckt. Jag gillar ändå Espresso house jämfört med många andra caféer, där vet man alltid vad man får och att det är gott. Mysig inredning dessutom. Tummen upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0