Grillpremiär och pannkakstårta

Jag känner mig verkligen helt otroligt tacksam över en fantastiskt bra helg! Blir ofta så speedad på söndagkvällar för jag vatt på möte i kyrkan, idag var det Pastor Kyle Horner från The Connect church i New Jersey som predikade väldigt bra utifrån historien om Ester. Innan church var Amanda Gustafsson hos mig på fika. Mysigt! Tog en supermorning med Elin idag genom att gå upp kl 8 och då ge oss ut på ett distanspass 13,5 km i morgonsolen. Extra gott med frukost sen och ta det lite lugnt en stund innan jag cyklade till Chalmers för att träffa Isabelle och kolla på finalerna i sprint SM i orientering. Riktigt roligt att kolla på, imponerande hur fort de springer och läser kartan!
 
Gårdagen blev alldeles förträfflig med ännu ett distanspass, 15,5km och därefter iväg till Stora Delsjön med Simon, Ludvig och Martin för grillpremiär, hur nice!! Strålande sol ute på en udde med goa vänner. När eftermiddagen började gå mot kväll gick vi hem till mig och fikade nybakad hallonpaj och drack kokkaffe. Premiärade nämligen med min fina kaffekanna man kokar med på spisen. Gött häng någon timme och sen kilade vi till Elin och Matilda som bor i Kålltorp. Där blev det nåt som jag bara ätit en gång tidigare i livet, för typ 16 år sedan, nämligen pannkakstårta. Festligt påfund. Vi gjorde två olika. En som varvade pannkakor med keso och bär, och en annan som varvade grädde och bär. Är gött att dessa hjälmaredsvänner bor här i Gbg, rediga sköningar. Lisa och Robin har vatt i Skövde på bröllop i helgen och kom hem ikväll. Roligt att jag hann träffa dem lite nu på senkvällen också och att ha dem back in town. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0