Tweed Ride Göteborg

Igår cyklade jag, Lisa, Robin, Markus, Oscar och Kristoffer Tweed ride här i Göteborg. Riktigt grymt! Vi och 40-50 andra personer i tweed möttes upp i Linné för att fotas och cykla. Jag visste knappt vad jag hade att vänta mer än cykeltur, men Robin och killarna var rutinerade efter att ha cyklat det här eventet i Stockholm förra året. Vi började som sagt med lite foton innan det bar iväg på våra gamla cyklar och cyklade till första stoppet, en kaffe bar i Linné. Därefter cyklade vi vidare genom gamla Haga och imponerade på folk i våra fina kläder hehe. :) Klädaffären Ströms var en huvudsponsor och de hade gjort i ordning så fint utanför affären med afternoon tea och hemmagjord lemonad. Så fint! Ville man köpa en tweedkavaj där skulle den gå på 5000 kr, så kan va värt att finna på second hand för typ 40 istället som jag gjorde förra helgen. Efter uppvärmningen av te på Ströms cyklade vi en runda och kom till The Bishops arms på Järntorget. De var också sponsor och bjöd de som ville på öl. Kändes ju himla engelskt alltså, då vi var ett helt gäng där inne i tweed outfits. :) grymt kallt kan jag ju säga att det var där sista timmarna, tur Oscar var redo för kyla och kunde låna ut vantar och kavaj. På puben där var vi ju ganska så länge innan vi cyklade till sista stoppet som var en restaurang med fish & chips. Vilken grym dag vi hade!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Häftigt evenemang. Tänk att åka på en Lyx special.

2012-09-23 @ 22:42:04
Postat av: Lina

Det var känsla det! Vilken cykel pappa!

2012-09-23 @ 22:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0