Heja heja kollektivtrafiken

På tåget till kära Värnamo nu (kl 19 ikväll men jag hann aldrig posta det här inlägget så det är någon timme sent). Tur jag insett att man måste ta till goda marginaler till spårvagnarna i Göteborg. Skulle åkt med en kl 17,25 och då vara vid centralen kl 17,42. Mitt tåg hem gick 18,07 så det var ju gott tilltaget med tid kan man ju säga. Just innan jag skulle gå från lägenheten såg jag att spårvagnen var 7 min försenad, men de brukar ändå köra in lite tid så jag var där då den egentligen skulle gå. Istället för ikappkörning hade den tappat ytterligare 2 minuter, och när den väl kom hade nästa spårvagn kört ikapp den haha. Men var nice ändå för jag hoppade in i den andra istället och slapp trängas med alla andra, och vi kom ju fram samtidigt. I god marginal ändå till mitt tåg hem. Hade vatt ruggigt surt att missa SJ-tåget pga att spårvagnarna strular. Nu är vi (massor folk på tåget alltså!) strax framme i Borås, (hej Maggan!) och här hoppar min syster på tåget. Wiho! Är så kul att hon också ska hem i helgen. :) läste om fin fjällvandring i Kupé! Reportage från Jämtland där jag och pappa vandrade i augusti! Åh vad det hade vatt lovely att åka upp till fjällen igen! Ska inte dröja för länge tills nästa gång, är sannerligen något visst med fjäll!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Hej Lina, fast du passerat Borås för länge sen o är i Hornaryd. Ja du det här med kollektivtrafiken, det får ju bara inte strula, när man har tider att passa.

2012-09-28 @ 08:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0