Sköna lördag

Så skön dag! Vaknade redan kl 8 men chillade en timme med att bl.a. börja kolla på en film om hur en cell är uppbyggd. Hade sagt att jag inte skulle plugga idag men det här var ändå intressant, hann dock inte kolla klart, och det ska jag inte göra imån för då ska jag inte alls bry mig om celler! Kl 9,30 kilade jag ner till Lisa & Robin för att hämta mina skidor. :) dock blir det nog inget åkt innan jag åker till Värnamo på torsdag, så det var lite onödigt att ta hit dem, men jag hoppas såklart på ett åk i veckan. Hade vatt nice! Bara det kommer mer snö och kyla! Vi kollade på greveholm, mys! Sen gick jag upp till mig och har tog det lugnt! Lovely! Gjorde typ ingenting mer än att äta frukost, titta på tv och pyssla lite. For in en sväng till stan och trängdes med sjukt mkt folk. Spanade på julklappar, men känns nästan lönlöst när de jag ska köpa till redan har allting, och detta allting i flera exemplar! Nästa år tkr jag att vi bara ska köpa till en person i familjen, hade vatt så gött! Hem igen så kollade jag lite skidor och sen matlagning. Med två stekpannor och en kastrull på spisen insåg att detta är första gången sen jag flyttade in som jag på riktigt lagade middag bara till mig själv. Är ju alltid roligare att laga tillsammans med någon. Blev en sallad med quinoa, kyckling och grönsaker. Hade en massa champinjoner kvar oxå som jag stuvade. Värt att ha i frysen.

Sen var kl 16 och jag begav mig till Liseberg för ett fjärde besök den här vintern. Är ju mysigt, men var det inte för Sindi och Jennikas skull hade jag ju inte gått dit igen. Nu får det vara nog tror jag. Lite festligt var att Jennikas brors kompis sålde renkött i Lapplandsbyn så vi fick smaka kallrökt innanlår från ren. (smakade nästan som fisk!) gödigt med Lapplandskänsla och vad härligt det var att höra äkta, grov norrländska igen! (Elina, jag saknar dig!) vi vandrade runt där bland massa, massa folk. Drack varm choklad och hälsade på i tomteland. Skön promenad hem sen och ta det lite lugnt igen framför skidor innan jag somnar strax. Jag behöver verkligen ta det lugnt, stress (eller vad som nu bitit i mig) verkar inte vara vidare lätt att bli av med. Känner mig fortfarande "febrig" och matt. Dock är jag ju inte sjuk så det är en skum känsla.

Längtar till Connect church imån. Möte kl 16 & 18. Fantastiskt.


Kommentarer
Postat av: Maggan

Jag vet inte, men tror att du måste "coola" ner lite grand o hitta dig själv i "nuet". Det är ju hur mycket som helst som hänt under hösten o du är hela tiden på gång. Ta det lugnt o njut av livet!

2012-12-16 @ 09:14:44
Postat av: Lina

Ja det är sant. Det är dock svårt att veta hur! Men har en skön helg nu och veckan kommer bli mkt lugnare än de föregående med inte alls fullt så mkt i naturkunskapen, och att jag slutar redan kl 14 två dagar. :)

2012-12-16 @ 15:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0