Åter på Hjälmared!

Vet inte hur jag ska börja skriva för min ljuva stämma ;) sjunger, sjunger och sjunger dessa fantastiska sånger från Connect church och då kan jag visst i princip inte göra nånting annat samtidigt. Men nu ska jag hejda mig och berätta om en fantastisk helg! Har tänkt blogga tidigare men appen har inte funkat. Kom just hem från ett fantastiskt möte i Connect church!
L O V E   T H A T   C H U R C H ! ! ! köpt deras nya lovsångsskiva (release idag!!) dock har jag varken cd-spelare eller dator att sätta skivan i, så det är rätt jobbigt läge att ha den liggandes inom synhåll, och inte kunna lyssna på den. Frustrerande! Men Lisa & Robin kommer till Gbg imån så ska låna en dator och lägga in låtarna i min iPod tänkte jag. Yes! 
 
I helgen har finaste Louise Byrmo hälsat på mig (jag ska bara sätta på en kopp te nu). Louise kom hit i fredags kväll och åkte hem i em. Som jag skrev ett tidigare inlägg har vardagarna den här veckan har varit rätt kämpiga, jag har känt mig trött & sliten och less på naturkunskapen, så jag är SÅ tacksam över en fantastiskt fin helg!!! Igår var vi på den mest fridfulla platsen jag vet H J Ä L M A R E D. Underbart. Julmarknad där och det var så mysigt. Kollektivtrafiken går ju inte så tätt men det gjorde absolut ingenting, gjorde att vi fick en timme på stan i fantastiska Alingsås. (Där jag ska bo efte här. OBS inget planerat men jag älskar staden och sedan jag gick på Hjälmared har jag bestämt att flytta dit någongång.) Jag köpte en varm halsduk och några små fina saker på Balders Hage. Därefter buss till Hjälmared, hade en timme på oss innan julmarknaden började så vi "gick ett varv runt sjön". Den klassiska frasen. :) Vädret var ju underbart igår så det bidrog ännu mer till den här N O S T A L G I jag får så fort jag tänker på Hjälmared eller vistas på den platsen. Så roligt att visa Louise också! Hon går på mariannelunds folkhögskola nu så hon fattar ju det här med folkhögskola, internat och allt därtill. Lovely. Sen var vi på julmarknad hela eftermiddan. I och med att jag förra året inte hann köpa nånting i lanthandeln började vi där i år. Köpte ett riktigt heavy vörtbröd av skönaste Ulla, vilken kvinna, så go! Sen var vi överallt flera gånger om. Träffade några gamla hjälmaredare också. Sindi, Petter, Karro, Frida, Jakob, Ann och Rebecka. (Och Jennika får räknas in trots att hon inte gick på skolan) Härligt! Vi fikade i Herrgården två gånger tom. men vi åkte inte därifrån förrens kl 18,45 så vi hann ju med att bli hungriga så den andra julskinkmackan var extra nice. (Förutom ett pygmékryp jag såg, urk). En riktigt underbar dag på Hjälmared!
I och med att jag alltid blir så otroligt nostalgisk av denna plats och längtar tillbaka. Undrar jag hur det hade varit om jag aldrig gått där, hur det hade varit att leva utan en plats som ger en så mycket nostalgi. Det hade varit ganska skönt ibland, för jag kan känna vemod över att inte vara där, fast all T A C K S A M H E T är ju så ofantligt mycket större. Häftigt hur man kan uppleva platser alltså!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0