Lördag 19 mars.

Härlig frisk luft hela dagen! Jag sprang kanotrundan i morse, tänkte på sprint SM så jag ökade endel efter hälften, gick redigt bra! :) Varit lite seg i löpningen efter Vasan tycker jag. Men idag gick det allt bra! Frukost med tjejerna, Emma testade den coola gröten. Sedan promenerade vi in till stan. Tog ungefär en timme. Alltså vilket underbart väder dagen bjudit oss på! Fantastiskt vilken skapelse! Är så mycket vårnytt i affärerna, så kul! Jag köpte mig ett par solglasögon på MQ och ett par mysiga innetofflor från Canada Snow på Scorett som jag kollat på sen innan jul. Tyckte det var dags nu.  Vi åt lunch på Café Viola. Då mötte vi även upp med Emmas vän Sara. Mysig tjej. Jag fann tillslut också en födelsedagspaket till Lisa på sin 20-årsdag. Hon kommer hit på torsdag för att medverka i volleyboll RM för Folkhögskolor! Så roligt att jag får träffa syster på sin födelsedag!

Vintern kom.


Vackert vid Gerdsken.


Söta Hanna, lunch på Café Viola.
Jag åt en väldigt god räksmörgås. Brödet var precis min style, tunt supergrovt. Pappa, sånt du gillar. 

Sen kom vi till den stora händelsen idag. Emma tog beslutet att ta hål i öronen. Hon bokade tid när vi kom till city. Sen ladda vi med shopping och lunch innan ord slutligen tog sin handling. Tjejen på Nikita, som stället heter, var väldigt trevlig.


Lättad Emma. Det gick fort och var inte alls så smärtsamt som hon föreställt sig.


Vi promenerade hem, då var det mer vårlikt igen. Ingen snö på vägen.
Snart ska jag ta fram min cykel, hurra!!



Ner till bryggan och sjön. Är det inte fantastiskt!

Nu har jag och Hanna lämnat av Emma vid busstoppet, hon är påväg hem till Jönköping igen. Så kul att hon kom hit och hälsade på! Är alltid roligare att berätta om platser och personer när man själv har besökt det tycker jag. Ikväll är det hemafton med tema mustasch.. Jag och Hanna ska börja förberedelserna snart..


Kommentarer
Postat av: pappa

Det brödet gillar jag. Bra med fartträning Lina. Fina bilder.

Tummis

2011-03-19 @ 20:44:11
Postat av: emma

haha!!

jag ser ju livrädd ut innan hon tog..

Åh va hemskt de kändes innan,. Nu känns de jätte bra!! WIE!!

2011-03-19 @ 21:23:56
Postat av: Lina

Jag vet att du gillar det pappa. :) Det är inte så många som gör det dock.. Ja, jag tränar för sprinten nu! Kom ihåg att lägga sprintbana tills jag kommer hem! Tack!



Emma, härligt det känns bra nu. Du var ju rätt rädd så.. ;) Jag är glad jag fick hålla din hand. :)

2011-03-20 @ 18:45:19
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Lisa

Vilken fin helg det ser ut som du haft.



Ojoj, ett födelsedagspaket säger du? (Kul ord förresten. Det känns som något man sa då man var liten. Numer heter det liksom paket, eller födelsedagspresent. Men man kanske ska ta upp detdär ordet igen? Hehe.)

2011-03-21 @ 19:29:46
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja, sicken fantastisk helg! :)



Haha, såg dessutom att jag skrev 'en' födelsedagspaket. Men så kan man nog allt säga. En paket liksom. Present är ju snäppet vanligare i födelsedagssammanhang. Eller en födelsedagsklapp kanske..

2011-03-21 @ 23:26:49
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0