Ronneby.

Ett riktigt trevligt läger! Började med en promenad fredag kväll i den mycket vackra parken intill där vi bodde. Ronneby Brunnspark. År 2005 fick den utmärkelsen Sveriges vackraste park. Lite kul var att jag precis innan fick reda på detta, hade sagt att det antagligen är den vackraste svenska park jag besökt.


Ronneby Brunnspark.


Så fin andfamilj! De var helt fantastiskt söta. Träffade dem både i fredags och lördags.

Lördag var vi på sprinttävling i Högasand. Ett naturreservat 6 mil öster om Ronneby. Första tävlingen startade jag kl 11,06. Skogssprint på 3,2 km. Gick riktigt bra, jag spika alla kontroller. En orienterares dröm. Kom 9/18. Sen åt vi lunch ute på tävlingen. Jag blev väldigt chockad då jag såg de serverade lasagne. Köttfärs innan tävling!!! Illa, illa. Jag klarade mig tur väl hyffsat från magont och håll på nästa tävling då jag startade kl. 15,10. Då var banan något kortare, 2,7 km. Tekniken gick i stort sätt lika bra på andra. Awesome. Bara löpningen som ska komma i fas igen nu! Efter båda etapperna la man ihop tiderna, och personen med kortast sammanlagda vann. Jag plockade en placering på andra. Jag är riktigt nöjd med dagen och tävlingen!


Lisa laddar för dagens två sprinttävlingar.



Otrolig terräng! Tänk hade vi haft sånt här närmare hemma!


Efter lördagens två tävlingar på Högasand är vi påväg tillbaka till Ronneby.


Jag smalt av vyn utanför bilfönstret.

Lördag kväll blev det grillning för oss i parken. Väldigt mysigt och många härliga skratt! Söndag började vi att besöka en av de största loppmarknaderna jag sett. Har inte så många att jämföra med kanske, stor var den iallafall. Där införskaffade sig Lisa även ett mc-ställ i skinn. Tänka sig att hon köpt ett sådant. (Är Robin som har mc). Därefter, kl. 10 hade vi träning i brunnsskogen. 5,2 km i den fina skogen. Våra föredetta klubbmedlemmar, Ragnar och Birgitta hade lagt träningen för oss med dess olika banor. Sen åt vi lunch innan vi körde hem till Småland igen. Fin helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0