Heja Sverige!

Borgen, huggormar, orientering, promenader på 'nya området', hembakat, cykling, Göteborgsvarvet, mossvandring, rullskidor, tea-partyn, Nydala, Jönköping och jobb. Det är i stort sätt mina två första veckor i Sverige :)

Första lördagen blev det att springa Göteborgsvarvet för mig och Eric! Med 58 000 anmälda är det världens största halvmarathon, 21 km. Äkta coolt. Visste inte alls hur kroppen skulle svara efter denna 40 timmarsresa med tidsskillnader och hej å hå med träningen där nere. Men Göteborgsvarvet är alltid Göteborgsvarvet!
GO FOR IT! Det är kul! Så kul! :D Kanonnöjd spurta jag i mål på tiden på 1:52:40. Under min uppvärmning i Slottsskogen sprang jag in i två pers som höll på att fota (mig) för fullt, Hanna och Jonas! Så kul :) 
Mamma och pappa hade stenkoll på mellantiderna med sms.


Söndagen blev det äventyr på Storemosse med mamma. :)

Halvvägs på vår vandring börja det ösregna så vi tog skydd under en gran.

Mysigt fika på mossen.
I lördags blev det tävlingspremiär. Sprint DM i Nässjö :D Wihoo! Nu har jag blivit så gammal att jag springer i klassen D21. och där ska jag vara tills jag är 35. Hur känns det va!? haha. Jag är jättenöjd med loppet, superkul bana med mycket vägval, kom 4:a :) Mamma kom delad 6:a (men de missade skriva hennes namn i Värnamo Nyheter! Gillar vi inte..) Eric hade ont i knäet, surt.
Pappa var snabb och vann, grattis! :D
Pappa på toppen i H55.

Efter tävlingen åkte vi till Jönköping där jag träffade Emma :D Var lite kul när vi gick från Rådhusparken till city centrum. Sa jag iaf till Emma "Åh, va roligt det är att vara i Jönköping! Det är så fint!" innan jag knappt hann avsluta meningen vände sig de två tjejerna framför oss om för att se vem som kunde säga nåt sådant.. haha.
Pannkakor.
Rix-fm festival.
Stadsvandring.
Piren. (kom ihåg vattenpölen där Emma.. hahaha)
Så fint, så vackert!
Uppför, uppför när vi gick till Fjällstugan för gudstjänsten på söndag morgon.
Bästa view:n :D

Jobbat har jag gjort varenda dag sen förra måndagen! Men åh seriöst, det är så kul att vara tillbaka på skolan :D Vi har haft kalas för sommarkidsen och tårtkalas. Igår var jag och bowlade med tre skönaste tjejerna, så kul haha. Idag har vi haft heldag i Apladalen. Stora lekplatsen, djuren och guidade vandringar i fina husen :) Åh det var verkligen roligt! :D och se så grönt det är ute!
Kidsen vid Per och Kersti. (berömda paret som inte kunde gifta sig förrens efter 12 år.)

Sötaste tjejerna på Gräshoppan!

Vi fick "fika från förr".. prickigkorvmackor och mjölk ur glasflaskor.
Superdupermysigt :D

Är så konstigt hur snabbt man kan vänja sig. Har ju varit rätt många kyliga dagar av dessa två veckor, trodde aldrig jag skulle behöva använda vantar liksom! Så igår när det blev soligt och varmt brast jag ut, "äntligen är det sommar"! Säger jag som egentligen haft värme i ett år nu.

Men nu är härliga sommaren här!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du har sannerligen hunnit med mycket, kära syster.

Nu ska vi iväg och handla lite mat. Kvalitétstid kallar vi det. :P Haha...

2010-06-03 @ 18:38:24
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: emma k

åh lina va roligt att se hur du har det i värnamo.

Hoppas du nu njuter av solen..

Ikväll ha ja varit på vätterstranden och grillat, kolla blogg..



Ja vill gärna ha några bilderna från när du va hos mig.. Skicka de eller så ta ja dem när vi ses:) puss

2010-06-03 @ 21:53:49
Postat av: Maggan

Du har mycket på gång, kul att följa dig o kolla dina bilder!

2010-06-03 @ 21:54:07
Postat av: Elin

I like it! :) Idag har jag ägnat mig åt att tömma källaren på vatten efter världens översvämning (poolen svämmade över eftersom det regnade så mkt och det rann igenom filtret), haha, mindre kul :P.

2010-06-04 @ 07:56:53
Postat av: Lina

Det var mysig kvalitetstid Lisa <3



Emma, du kan ju bara kopiera bilderna från bloggen :) var ju inte så många fler jag tog.. Vill du ha filmerna också kanske? hehe.



Jo Maggan, kul å ha grejer på gång! Jag har ju inte blivit uttråkad än iaf hehe :) Snart ses vi, i Borås! :D



Jaaa, Elina! va va det för översvämning!? haha. Trodde det var för huset är så öppet! Men det var poolen alltså. Inte så kul förstår jag ;)



Massa kramar till er!

2010-06-04 @ 09:04:48
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Lina

ELIN menar jag ju, vet inte hur det där A:et lyckades smyga sig in efter EliN! ;)

2010-06-04 @ 12:26:48
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Elin

Haha, no worries - trodde att det var ngt nytt smeknamn ;).

2010-06-05 @ 13:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0