En liten återblick.

Fredagen den 11 december smög sig framåt, det var dagen då jag skulle skratta av lycka, och fälla någon tår av glädje. 
Fredagen den 11 december var den dagen då jag fick det kära återseendet av min syster, mamma och pappa igen, och det nya äventyret hade sin början.

Efter 26 timmar på resande fot kom jag till Australien den 30 september -09. Startade med en månad hos min härliga kusin Linnea som bor tillsammans med sin Adam i den underbara staden Melbourne. Melbourne är Australiens nummer ett. Seriöst. Sicken stad. So lovely.
   De nästkommande fem veckorna på östkusten var några av de bästa i mitt liv. Reste i buss från Sydney upp till Cairns, en resa att minnas hela livet. Upplevelser långt över det vanliga och människor från många olika delar av världen. Vi var så olika, men ändå så lika.


Skydive, Airlie Beach



Segling, Whitsundays



White Water Rafting, Tully River, Mission Beach



Dykning, Great Barrier Reaf, Cairns


Nu var det då dags att återse delar av familjen igen (Eric är i Värnamo och ansvarar för huset...) sex timmar och fem minuter försenat landade de kl. 3,55 på Tullamarine airport i Melbourne.
Glädjen var obeskrivbar, så otroligt härligt!
Innan vi åkte hem till Lees Street för att sova någon timme körde vi till vackra Port Melbourne där vi tittade/satt vid havet. Great!





Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad kul att du börjat blogga. :) Det är verkligen häftiga saker du varit med om. Skydive-bilden är ju klockren. Det ser så härligt ut!

2010-01-02 @ 11:53:29
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag följer i dina fotspår Lill ;)

Skydive var klockrent! Så häftigt! Förstod du nog genom filmen :D hehe.

Nu blir det Twilight :)

2010-01-02 @ 12:08:35
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0