Datorer. City. Chaddie. Sushi.

Ibland önskar jag att jag var en aning mer haj på den där fantastiska datorn. Sitter här med skype och har försökt få igång ett samtal med Emma i en halvtimme nu. Hur svårt kan det vara liksom, har kollat dubbla gånger att allt ljud och micken är på, men ändå funkar det inte. Har ringt "echo" testtelefonen, och den vänliga rösten på andra sidan meddelar att då vi hör våra egna ljuva stämmor så funkar det som det ska. Men det verkar ju inte som rösten vet va hon snackar om, då hon säger likadant till Emma.
   Visst något fel på Emmas skype... hade jag haft lite mer kunskap om den här grejen hade vi kunnat prata nu, istället blir det att hon ska installera om sitt program. Jojo,får hoppas det funkar bättre då för nu vill jag prata med henne! :)

Annars idag har jag och Lisa varit inne i city på Queen Victoria Market. Egentligen vet jag inte varför vi skulle dit, (jo orsaken var att vi var där när vi var i Australien 1999, och att mamma har ett förkläde hemma med just texten Queen Victoria Market på så vi vill till placet igen). Förutom det här, skulle vi nog aldrig gått dit, då både jag och Lisa är extremt ickeförtjustna i marknader. En kvart tog det för oss, sen tog vi spårvagnen till beachen i St Kilda.

Kvällen har vi varit på Chaddie :) Det stora shoppingcentret där jag och Linnea brukar åka till och äta sushi på torsdagskvällarna. Ikväll visade jag då Lisa dit. Förutom suverän sushi och tea-tasting på T2 inhandlade jag en snyggsnygg jacka. och så köpte vi varsin va man nu kan kalla det, "hålla reda på sladdar och mus väska" till våra datorer, nice.

Väntar, väntar på Emma. Snart så :)



Sushi Sushi bästa stället för sushi.


Lisa och sina kyckling (fejk) sushis. ;)



Halmstad med tjejen! :)

Nu så funkar det äntligen! Hej!

Kommentarer
Postat av: Emma K

hahah!!!! puss och kram

2010-01-07 @ 13:20:26
Postat av: Lisa

Hennes vänliga stämma!? Jag tyckte hon lät lite lätt efterbliven...

Queen Victoria Market. Undra om jag kommer dit igen. Det skulle vara för de väldigt frestande vindruvorna isåfall...

2010-01-07 @ 13:28:29
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Lina

Lisa, hon kan antagligen inte rå för att hon låter något efterbliven. ;) Du ska inte döma henne på rösten. (Som hon på spårvagnen idag hehe). Hoppas de hittade Luna Park :P Fick oss att framstå som värsta Melbourne-experterna.

Nae, marknader allstå, never ever again!

2010-01-07 @ 14:01:50
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0