Jullov.

Idag har vi fått jullov! Det känns rätt konstigt måste jag erkänna.
Nästan tre veckors lov ligger framför oss nu.
Dagen har innehållit mysig julavslutning i kapellet. Julstädning av klassrummet. Julfika i oasen. Hetsig julklappslek med klassen. (Jag fick min egna paket, gooo havredryck!) Innan vi slutade helt bjöds det på tomtegröt och rimm. Farväl farväl :( Packa packa. Kl. 14,50 åkte jag och Jakob hemmåt. (Annie var med till Borås). Ge förresten en tanke till norrlänningarna som ska resa över 20 timmar!

Kom hem hem till aromerna av nybakat bröd, mmm :) Mamma är för go :) Te och brödbullar :) Sedan åkte vi till Store Mosse på månskensskidåkning. Från parkeringen till starten var det upplyst av marschaller. Sedan åkte vi de 4 km i klart månsken. Helt fantastiskt vackert! Mossen är så cool! Blåbärssoppa och pepparkaka :) Nu tittade pappa förbi en sväng hemma (han jobbar dygn idag) och tände kaminen åt mig och mamma :) Strax ska jag få se fotoalbumen mamma gjort om Australien och Thailand, härligt!

Kommentarer
Postat av: pappa

Vilken härlig kväll!

Kram på Er där hemma.

2010-12-21 @ 22:36:29
Postat av: Maggan

Låter som en jättemysig dag!

2010-12-21 @ 22:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0