Härliga dagar väster.

Göteborg.
Alltså vilken härlig sommardag vi hade. Short och linne, var faktiskt ett tag sedan det var aktuellt. Eric och pappa åkte till en cykelaffär i Mölnlycke, medan jag, Lisa, mamma och David gick på stan :) Först fina Haga och sedan till Femmans sport där jag införskaffade ett supersnyggt och bra såklart, regnställ! Å, inte för att jag längtar efter regnet, men det ska bli kul att använda hela! Ut å plaska :) Efter detta gick vi till Slottsskogsvallen (där man springer i mål på göteborgsvarvet. :)) där vi mötte upp Eric och pappa för att kolla på GP-spelen. Emma Green vann höjdhoppet på 1,95. Mustafa Mohammed kom 2:a i ett av sina sista 3000 meter hinder.
Slottsskogsvallen.
.
Lina, Lisa, David.
Senare blev det Dear John (wiiiie!) i Frufällan för mig, Lisa och David.
.
Dag två, onsdag hämtade mam, pap och Eric mig på förmiddagen sen gick vi på stan i Borås. Massa fint! :) Därefter åkte vi till Hjälmared, min nya skola 5 km Alingsås syd. De hade öppet hus i byggnaderna, vi passade på att åka dit när vi ändå var i närheten. Är ju inte bara en folkhögskola utan de bedriver vandrarhem och anordnar konferenser också. Var de delarna som hade det här "öppna huset" så det blev lokaltittar och områdestitt. :) De verkar ha allt jag behöver alltså! En sjö, med massa fina stigar runt, stor idrottshall, beachvolleyplan, tennisplaner, kanoter, spa/massagedagar, fotbollsplan (kan man ju använda till massa annat skoj :P) Till och med en liten rullskidbana på området. De ni! Precis jämte ligger Alingsås golfbana, hur kul! Inte för att jag golfar, men på vintern har de preparerade skidspår där! Wihoo! Å jag kommer kunna åka på skidorna från skolan å ner dit! Kan inte förstå att det inte ens är en vecka kvar nu! Men åååå va kul det ska bli!! Jag fick det bara mer bekräftat efter besöket att det här är rätt! Fick reda på att vi är 19 elever i min klass, vi är 70 pers på internatet och sammanlagt 168 elever på skolan. Vi gick en guidad vandring med Ellen som jag kommer ha som lärare, kanontjej. På fikat träffade vi Gerd som är husmor, hur härlig och gullig! "Hälsa Kaaalmaaar!" på påhittad småländska sa hon till Eric. haha.
.
Bron precis innan parkeringen.
.
Hjälmared.
.
Sikten från matsalen i Herrgården. Sjön Lilla Färgen.
.
Efter Hjälmaredsbesöket bar det av till Torpa Stenhus för Torpaspelen. Årets uppsättning var Romeo och Julia. Utomordentligt! Där mötte vi upp med Lisa o Co. Maggan och Lennart. Trevligt, trevligt!
Årets suveräna ensemble.
.
Lennart, Maggan, jag, pappa, Eric och Lisa. Mamma bakom kameran.

Kommentarer
Postat av: pappa

Verkligen härligt med Hjälmared. Det kommer att passa dig perfekt Lina. Lycka till.

Tummis pappa

2010-08-12 @ 14:48:28
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Lina

Jaa, verkligen :) tack pappa :) tummis.

2010-08-12 @ 15:52:11
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Maggan

Det blir säkert kanon, ska bli kul att hälsa på dig någongång!

2010-08-13 @ 14:09:01
Postat av: Lina

Det blir kul med besökare! :) och jag kan hänga lite i Borås oxå! :) Ni hade väl Starbucks!? :)

2010-08-14 @ 15:57:04
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0